کد خبر: ۶۹۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۳

ازدواج چینی‌ها در روز افتتاحیه المپیک!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات چینی پیش‌بینی می‌كنند كه شمار زیادی از مردم این كشور، روز ‪۸‬ آگوست سال ‪ ۲۰۰۸‬و هم‌زمان با آغاز بازی‌های المپیك تابستانی جشن ازدواج خود را برپا سازند. این افراد این ازدواج در این روز را به فال نیک گرفته و برای خوش‌یمنی آن را انتخاب کرده‌اند. 

به‌گزارش ایرنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره امور مدنی كه ثبت ازدواج‌ها در چین را برعهده دارد، اعلام كرده است که روز ‪ ۸‬آگوست تعطیل نخواهد بود، چون پیش‌بینی می‌شود که هزاران زوج به امید خوشبختی این روز را برای جشن عروسی خود انتخاب كنند. 

روز ۸‬ آگوست كه هشتمین روز از هشتمین ماه سال است، از نظر چینی‌ها خوش یمن است. چینی‌ها عدد هشت را «با» تلفظ می‌کنند که شبیه به کلمه‌ای است که معنای ثروت و خوش‌بختی را دارد. 

«گو سوشنگ» سخنگوی شهر پكن در این باره به‌ خبرگزاری شین هوا گفت: «به زوج‌ها توصیه می‌كنیم كه به شیوه اینترنتی درخواست خود را ثبت كنند.» سوشنگ هم‌چنین گفته است: «همه آزادند كه در هر روزی از هفته ازدواج كنند. پس چرا نباید ‪ ۸‬آگوست را انتخاب كنند؟»

قرار است این دوره از بازی‌های المپیک، ساعت هشت و هشت دقیقه بعدازظهر روز جمعه، هشت آگوست آغاز شود.  تقریبا ‪ ۳‬هزار و ‪ ۴۰۰‬زوج در روز هشت آگوست سال ‪ ۲۰۰۷‬جشن ازدواج خود را برگزار كردند.
طبق گزارش ها، پكن قصد داشت مراسمی با حضور ‪ ۱۰‬هزار زوج در روز ‪۸‬ اوت ‪ ۲۰۰۷‬برگزار كند كه انجام نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین