کد خبر: ۶۹۷۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

خواسته زن کانادایی برای تولد ۹۴ سالگی: هدیه نمی‌خواهم فقط واکسن لطفا!

یک زن کانادایی برای تولد ۹۴ سالگی‌اش درخواست واکسن کووید-۱۹ کرده است.
خواسته زن کانادایی برای تولد ۹۴ سالگی: هدیه نمی‌خواهم فقط واکسن لطفا!
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری یورونیوز گزارش داد:دخترش روی بنر بزرگی که بیرون خانه‌اش در تورنتو نصب کرده به نقل از او نوشته است: «امروز ۹۴ ساله می‌شوم، هدیه نمی‌خواهم فقط واکسن لطفا.»

مارگوت، دختر نینا راکت می‌گوید زمانی که مادرش یک سال بزرگتر شد در بحبوحه ناامیدهای شدید از کندی واکسیناسیون در کانادا، این بنر را نوشته و بر سردرد خانه مادرش در تورنتو نصب کرده است.

کانادا بیش از ۴۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را از هفت شرکت مختلف سفارش داده یا آن را پیش‌خرید کرده است. این کشور از دسامبر سال ۲۰۲۰ با دریافت نخستین محموله واکسن تولیدی شرکت‌های بیون تک و فایزر و شرکت مدرنا کار واکسیناسیون شهروندان خود را آغاز کرده است. استفاده از واکسن تولیدی دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا نیز روز جمعه در این کشور تایید شد.

اما کانادا در ماه گذشته با کمبود و تاخیر در تحویل واکسن به دلیل مشکلات در تولید واکسن کرونا در اروپا، روبرو شد.

تاکنون کمتر از سه درصد از جمعیت ۳۸ میلیون نفری کانادا دست کم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

مارگوت در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «شب قبل از تولد مادرم بود که فهمیدم ۹۴ ساله شده است اما هنوز واکسینه نشده است.»

وی تاکید کرد که مادرش از بسیاری از وعده‌های محقق نشده ابراز تاسف کرده است. وی افزود: «آنچه در اینجا رخ می‌دهد وحشتناک است. شرم آور است.»

دختر این مادر ۹۴ ساله گفت: «خسته شده‌ام و فکر کردم که فقط می‌خواهم دنیا بداند که او ۹۴ ساله است و حق دارد که واکسینه شود و او این را می‌خواهد.»

در مدتی که این بنر بیرون خانه این زن ۹۴ ساله نصب شده است افراد رهگذر و خودروها حمایت خود را با کلام یا بوق زدن نشان داده‌اند.

وی تصریح کرد: «فکر می‌کنم باید همه بنرهایی مانند این را بیرون از در یا پنجره یا بالکن خانه آویزان کنیم تا آگاهی از وضعیت سال گذشته سالخوردگان در کانادا افزایش یابد.»

کانادا تاکنون ۸۵۸ هزار مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده است که از این تعداد ۲۱ هزار و ۸۶۵ نفر جان باخته‌اند.

منبع: خبرنیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
قربون اعتمادبنفست ، جون عزیزبوده که به این سن رسیده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین