کد خبر: ۶۹۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۵
رییس اتاق مشترك ایران و چین خبر داد

4 بانک چینی، مانع گشایش اعتبارات ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اتاق مشترك ایران و چین خواستار پاسخ شفاف سفیر چین درباره رفتار بانک مرکزی این کشور شد. سفیر چین دو هفته پیش به انتقادهای اعضای این اتاق درباره مسائل بانكی پاسخی نداده بود.

اسدالله عسگراولادی، رییس اتاق مشترك ایران و چین با بیان اینكه بانك مركزی چین هنوز موانع بانكی تجار ایرانی را به طور كامل برطرف نكرده است خواستار شفاف شدن مواضع اقتصادی دولت چین با ایران از سوی سفیر این كشور شد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: درخواست اعلام شفاف مواضع دولت چین در نشست هفته آینده اعضای اتاق مشترك ایران و چین با سفیر چین به وی ابلاغ می‌شود و از وی خواسته خواهد شد كه در یك مصاحبه موضع دولت خود را درباره مسائل بانكی و رابطه اقتصادی با ایران مشخص كند.

عسگراولادی همچنین درباره ادامه مشكلات گشایش اعتبار تجاری ایرانی در بانك‌های چینی نیز اظهار كرد: از بین 12 بانك بزرگ چین موانع بانكی هفت بانك حل شده و چهار بانك دیگر نیز در دست بررسی است ولی بانك مركزی چین هنوز مشكل تراشی می‌كند و قول داده است ظرف دو هفته آینده همه موانع را برطرف كند.

وی به تجار ایرانی توصیه كرد كه بانك چینی مورد معامله خود را در این مدت تغییر داده و به مدیریت شرایط فعلی كمك كنند.

رییس اتاق مشترك ایران و چین در پاسخ به این سوال كه آیا تغییر بانك از سوی صادركنندگان به راحتی امكان پذیر است؟ گفت: قطعا تجاری كه مشتریان بانك خاصی هستند با سختی‌هایی مواجه می‌شوند كه البته كاملا منطقی است ولی به هر حال باید از شرایط فعلی عبور كنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین