کد خبر: ۶۹۸۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶

آمریکا خواستار انحلال تیم قتل به رهبری ولیعهد عربستان شد

 امریکا از عربستان سعودی خواست، باند مخوف قتل به رهبری محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که واشنگتن به دلیل قتل جمال خاشقچی این تیم را تحریم کرده است منحل کند.
آمریکا خواستار انحلال تیم قتل به رهبری ولیعهد عربستان شد
آفتاب‌‌نیوز :

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب در مورد این باند مخوف گفت: ما از عربستان سعودی خواسته‌ایم که این باند را منحل کند و سپس اصلاحات و کنترل‌های را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که فعالیت‌ها و عملیات ضد معارض کاملا متوقف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی همچنین از عربستان سعودی خواست برای آزادی لجین الهذلول مدافع حق رانندگی زنان در عربستان که نزدیک به سه سال حبس محکوم شده است، اقدامات بیشتری انجام دهد.

پرایس افزود: ما از عربستان سعودی می‌خواهیم که اقدامات دیگری برای برداشتن ممنوعیت سفر زندانیان آزاد شده و حل پرونده‌هایی مانند فعالان حقوق زنان و دیگران انجام دهد.

توصیه‌های وزارت خارجه آمریکا به عربستان در مورد رعایت موارد حقوق بشر در حالی صورت می‌گیرد که دولت بایدن این هفته گزارشی منتشر کرد که در ‌آن صریحا به نقش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در کشته شدن خاشقچی منتقد سعودی اشاره شده است اما آمریکا تا کنون اقدامی برای تحریم و یا مجازات ولیعهد عربستان انجام نداده است.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز تنها شماری از افرادی را که در ترور خاشقچی نقش داشته‌اند تحریم کرد و با نادیده گرفتن نقش محمد بن سلمان در این زمینه، مصونیت در امان بودن هرگونه اقدام قهرآمیز توسط آمریکا علیه ولیعهد جوان سعودی اعمال کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین