کد خبر: ۶۹۸۱۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

بازنشستگان تأمین اجتماعی بخوانند

رئیس مجمع نمایندگان لرستان آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تشریح کرد.
بازنشستگان تأمین اجتماعی بخوانند
آفتاب‌‌نیوز :

یحیی ابراهیمی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان دولت در تبصره ۲ بند واو پیشنهاد داده است.

وی بیان کرد: این مبلغ برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری، کمک به صندوق‌های بازنشستگی، بخشی از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، تأمین بخشی از پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، رتبه‌بندی معلمان، تأمین بخشی از مطالبات ایثارگران و بیمه تکمیلی، متناسب‌سازی حقوق اعضای هیات علمی، قانون حمایت از حقوق معلولان، تأمین نظام اجتماعی فراگیر، تأمین مطالبات سهم عضویت صندوق ذخیره بسیجیان و اجرای سیاست‌های جمعیت و تعالی خانواده پیشنهاد شده است.

وی تصریح کرد: برای این مهم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان گذاشته شده که همسان‌سازی حقوق بازنشتگان تأمین اجتماعی در قالب همین است ولی باید چکش‌کاری شود.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان خاطرنشان کرد: از این مبلغ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای همسازی لشکری و کشور لازم است و ۹۰ هزار میلیارد تومان آن را دولت باید به سازمان تأمین اجتماعی بابت بدهی پرداخت کند و بقیه آن را برای همسان‌سازی تأمین اجتماعی بگذارد.

ابراهیمی اضافه کرد: همسازی در تأمین اجتماعی اتفاق خواهد افتاد چون اعضای تأمین اجتماعی از قشر محروم‌تر، مستضعف‌تر و گرفتارتر جامعه هستند.

وی بیان کرد: حمایت تنها در حوزه لشکری و کشوری نیست و در حوزه تأمین اجتماعی نیز هست، در این راستا با دکتر سالاری جلساتی داشته‌ایم و دولت هم موافق است و در قالب لایحه دولت آمده و مجلس هم آن را مصوب خواهد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان ادامه داد: در بحث همسان‌سازی نیروهای لشکری و کشوری دولت اعتبار لازم را پیش‌بینی کرده و در قانون ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه نیز آمده است.

ابراهیمی افزود: به دنبال این هستیم هیئت رئیسه را متقاعد کنیم تا این امر دائمی شوند و برای دائمی شدن این قانون تلاش خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
اصلادرموردتامین اجتماعی دولت چرادخالت می کند.دولت بدهیش رابه نرخ روز پرداخت کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
امیدوارم شرایط اقتصادی به گونه ای باشد که همه بازنشستگان از رفاه حداقلی برخوردار باشند. اما نکته کوچکی هست که نسبت به آن بی توجهی می شود. تقریبا تمامی کسانی که بیمه تامین اجتماعی هستند در دوران کارشان با هماهنگی کارفرما حداقل بیمه را میپردازند در حالی که در بسیاری از موارد حقوق آنها به مراتب بیشتر از حداقل است. در مواردی هم به یکباره حق بیمه سه سال آخر را اضافه می کنند تا حقوق بازنشستگی بیشتری بگیرند. این موضوع در سازمان های دولتی نیست و در تمام دوران کار برای هر یک ریال از حقوق مالیات و بازنشستگی پرداخت می شود. شاید مقایسه حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی از این بابت چندان صحیح نباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
از این همه حرف زدن خسته نشدید..وعده وعده.دومیلیون بلاعوض میدهیم.علی الحساب میدهیم .افزایش چشم گیر داریم...... عید شد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین