کد خبر: ۶۹۸۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
داده‌های نظرسنجی نشان داد:

حمایت اکثر رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه از نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴

طبق نظرسنجی هاروارد کپس-هریس که به طور انحصاری در هیل منتشر شده، اکثریت اندک رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه می‌گویند از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای نامزدی ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه، حمایت می‌کنند.
حمایت اکثر رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه از نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴
آفتاب‌‌نیوز :

 این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۲ درصد رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه از ترامپ که پس از شکست ماه نوامبر در برابر بایدن، بازگشتی احتمالی خواهد داشت، حمایت می‌کنند.

به گزارش هیل، این میزان حمایت، وی را با اختلاف به گزینه مورد تأیید حزب جمهوری‌خواه بدل می‌کند. مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور نیز با ۱۸ درصد حمایت در جایگاه دوم قرار گرفت، در حالی که "نیکی هیلی"، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نیز با ۷ درصد حمایت، در جایگاه سومین گزینه مطلوب جمهوری‌خواهان قرار گرفت.

طبق این نظرسنجی، اگر ترامپ در نهایت تصمیم به عدم شرکت در رقابت ریاست جمهوری بگیرد، این پنس است که بیشترین حمایت را جلب خواهد کرد.

۴۱ درصد رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه شرکت‌کننده در نظرسنجی، گفتند اگر ترامپ نامزد نشود، پنس را برای نامزدی ترجیح می‌دهند. در این سناریو تد کروز با جلب ۱۶ درصد حمایت، جایگاه دوم را به دست می‌آورد، در حالی که هیلی با جلب حمایت ۱۰ درصدی رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه، همچنان در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

این نظرسنجی بیانگر آن است که ترامپ با گذشت یک ماه از زمان ترک کاخ سفید، همچنان تأثیرگذارترین جمهوری‌خواه در کشورش است و فرماندهی حمایت از حزبش را بر عهده دارد. با وجود شکست وی در ماه نوامبر، تقریباً دو سوم رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه- ۶۴ درصد- باور دارند که ترامپ در واقع برنده شده و انتخابات از او دزدیده شده است؛ ادعای کذبی که رئیس جمهور سابق آمریکا بارها مطرح کرد.

در عین حال، اکثر رأی‌دهندگان-۶۱ درصد- باور دارند بایدن تنها یک دوره در کاخ سفید فعالیت خواهد داشت، در حالی که حدود ۳۹ درصد پاسخ‌دهندگان می‌گویند انتظار دارند رئیس جمهور ۷۸ ساله بار دیگر در ۲۰۲۴ نامزد شود.

اما زمانی که پای برنامه‌های سیاسی آینده بایدن وسط می‌آید، اختلاف فاحشی بین دو حزب وجود دارد.

۶۰ درصد رأی‌دهندگان دموکرات باور دارند که وی خواهان دوره دوم ریاست جمهوری خواهد بود، در حالی که ۴۰ درصد می‌گویند وی یک رئیس جمهور یک‌دوره‌ای است. از طرف دیگر، ۸۲ درصد جمهوری‌خواهان باور دارند بایدن برای دوره دوم نامزد نخواهد شد، در حالی که ۱۸ درصد آن‌ها معتقدند وی مجدداً نامزد می‌شود.

نظرسنجی هاروارد کپس-هریس از ۲ هزار و ۶ رأی‌دهنده ثبت‌نامی، طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ فوریه تهیه شد. این نظرسنجی با همکاری مرکزی مطالعات سیاسی در دانشگاه هاروراد و نظرسنجی هریس Harris Poll، تهیه شده است. نتایج کامل نظرسنجی به صورت آنلاین در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین