کد خبر: ۶۹۸۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس برای سال آینده

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس برای سال آینده موافقت کردند.
افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس برای سال آینده
آفتاب‌‌نیوز :

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه این شورا افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را در دستور کار داشتند که در همین راستا محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با قرائت گزارش کمیسیون عمران و حمل و نقل درباره قیمت بلیت مترو گفت: با توجه به کاهش مسافر و افزایش هزینه ها، قیمت تمام شده بلیت در سال ۱۴۰۰، معادل ۱۹ هزار و ۸۵۹ تومان در شرایط کرونایی برآورد شده است. با توجه به اینکه ۹ درصد از آن سهم شهروندان در نظر گرفته شده است، متوسط افزایش نرخ بلیت مترو در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ برابر با ۲۴.۷۵ درصد می‌باشد.

وی درباره نرخ تاکسی نیز گفت: نرخ‌گذاری تاکسی متفاوت با مترو و اتوبوس است، چرا که وسیله نقلیه شخصی است و یارانه مترو و اتوبوس را ندارد. لذا به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود براساس نرخ خطوط تاکسی به طور متوسط تا سقف ۳۵ درصد کرایه تاکسی را افزایش دهد.

وی افزود: متوسط افزایش نرخ بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ برابر ۳۵ درصد می‌باشد و به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نرخ کرایه اتوبوسرانی را تا سقف ۳۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داده به نحوی که متوسط افزایش نرخ از ۲۵ درصد فراتر نرود.

اعضای شورای شهر تهران نهایتا با افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو موافقت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین