کد خبر: ۶۹۸۱۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

تولید ماهانه ۱۰ میلیون دوز واکسن بنیاد برکت از بهار آینده

مدیرگروه تحقیقات واکسن بنیاد برکت از در دست تولید بودن ۶ واکسن کرونا در این بنیاد خبر داد و گفت: تولید ماهیانه بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن را در بهار سال آینده پیش بینی کرده‌ایم.
تولید ماهانه ۱۰ میلیون دوز واکسن بنیاد برکت از بهار آینده
آفتاب‌‌نیوز :

حسن جلیلی، مدیرگروه تحقیقات واکسن بنیاد برکت در پاسخ به این پرسش که «اکنون چه تعداد واکسن در بنیاد برکت در حال طراحی است؟»،اظهار داشت: ۶ واکسن داریم که شامل واکسن غیر فعال، واکسن DNA، واکسن MRNR، سابیونیت، مزانشیم و واکسن سرخک است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت حمایت تحقیقاتی از این واکسن‌ها را دارد،گفت:فاز اول مطالعه انسانی یکی از این واکسنها در حال تمام است. مدارک واکسن DNA بیس، احتمالا تا چند روز دیگر تحویل وزارت بهداشت می‌شود؛ ضمن اینکه بقیه واکسنها نیز در مرحله پیش بالینی هستند.

جلیلی در پاسخ به این پرسش که «آیا اکنون می‌توانیم بگوییم واکسن کووایران وجه تمایزی با دیگر واکسنها در دنیا دارد؟»،بیان داشت: نه، چراکه مشابه این واکسن نیز وجود دارد. در کشور چین واکسن سینوفارم و سینوواک با همین روش غیر فعال تولید شده؛همچنین واکسن بهارات هند نیز از نوع واکسن کشته شده است، چند کشور دیگر هم در حال توسعه واکسن کشته شده هستند؛ یعنی هیچ وجه تمایزی نداریم.

مدیرگروه تحقیقات واکسن بنیاد برکت در پاسخ به این پرسش که «آیا پیش بینی کرده‌اید که باید برای چه تعداد افراد واکسن آماده کنید؟»، تصریح کرد: در بهار سال آینده تولید ماهیانه بیش از ۱۰ میلیون دوز را پیش بینی کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که «واکسن کووایران چند درصد بازار مصرفی واکسن را در اختیار می‌گیرد؟»،ابراز داشت: بستگی به این موضوع دارد که چه تعداد واکسن وارد می‌شود.در همه اینها پارامترهای زیادی وجود دارد، اما بنده می‌توانم بگویم بخش قابل توجهی از بازار واکسن را بر عهده می‌گیریم.

جلیلی در باره اینکه «آیا میزان اثر بخشی واکسن کووایران را روی کرونای انگلیسی سنجیده می‌شود؟»، خاطرنشان کرد: بله، روی نوع جدید ویروس کرونا تست انجام می‌دهیم اما می‌توانم این نوید را بدهم که در کوتاهترین زمان ممکن می‌توانیم ساختار واکسن را عوض کنیم و متناسب با نوع جهش یافته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
بزک نمیر بهار میاد
کمبزه با خیار میاد
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
چرا مقامات کلی گویی میکنند؟بهار ۳ ماه است و روزی ۱۰۰ نفر می میرند، تجسم کنید چقدر روز برای مردم مهم است، اینها دارند فصلی صحبت میکنند!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین