کد خبر: ۶۹۸۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

عملیات گسترده ارتش عراق در «مثلث مرگ»

ارتش عراق صبح امروز (چهارشنبه) در چندین محور استان نفت خیز کرکوک واقع در شمال این کشور و در منطقه معروف به «مثلث مرگ» به عملیات نظامی گسترده علیه گروه تروریستی داعش دست زد.
عملیات گسترده ارتش عراق در «مثلث مرگ»
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رسمی عراق (واع) در این باره اعلام کرد که این عملیات به دستور و نظارت «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق آغاز شده است.

سرلشکر «سعد حربیه» فرمانده مرکز عملیات نظامی در کرکوک  گفت که این عملیات بزرگ برای پاکسازی و سرکوبی باقی مانده عناصر گروه تروریستی داعش در چندین محور استان کرکوک آغاز شده است و نخست وزیر عراق بر مراحل اجرای آن نظارت دارد.

این فرمانده نظامی عراقی ادامه داد که عملیات کرکوک از چندین نقطه با هدف پاکسازی عناصر باقی مانده داعش در مناطق جنوب باختری کرکوک و از محورهای مهم «وادی حمرین»، «وادی الشای» و «بلکانه» آغاز شده است.

سرلشکر حربیه افزود این عملیات به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح، مصطفی الکاظمی و با اجرای مستقیم سپهبد «عبدالامیر الشمری» معاون عملیات ستاد مشترک ارتش عراق انجام شده است.

فرمانده مرکز عملیات نظامی کرکوک یادآور شد که واحدهای شرکت کننده در این عملیات متشکل از ارتش، پلیس فدرال، نیروهای ویژه، الحشد الشعبی و الحشد العشائری  وهمراهی نیروی هوایی ارتش است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات تا رسیدن به اهداف مورد نظر ادامه دارد، اظهار کرد که این عملیات با هدف تأمین امنیت مناطق مرزی استان های کرکوک، دیاله و صلاح الدین به اجرا درآمده است.

مناطق مرزی میان سه استان کرکوک، صلاح الدین و دیاله به «مثلث مرگ» معروف است؛ جایی که بیشترین تحرکات و حملات تروریستی داعش در عراق از این منطقه انجام می شود.

اززمان الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که عملیات گسترده «ثأر الشهداء» امروز (چهارشنبه) برای تعقیب بقایای داعش در جنوب غرب استان کرکوک کلید خورد.

در بیانیه رسمی این سازمان که صبح امروز (چهارشنبه ۳ مارس) منتشر شده آمده که در این عملیات فرماندهی ستاد الحشد در کرکوک و شرق دجله و ۶ تیپ و ۲ هنگ الحشد الشعبی در کنار نیروهای ارتش و پلیس فدرال و با حمایت نیروی هوایی عراق حضور دارند.

بیانیه هدف از این عملیات گسترده را پاک سازی مناطق وادی الشای و وادی الزیتون و روستاهای این منطقه اعلام و تأکید کرد که دور از دسترس بودن این منطقه به علت وجود دره های مرتبط به یکدیگر باعث شده که این منطقه به محیط مناسبی برای پناه گرفتن تروریست ها تبدیل شود.

پیش از این دستگاه های امنیتی عراق اعلام کرده بودند که «ابویاسر العیساوی»، سرکرده داعش در عراق و نائب «خلیفه» این گروه تروریستی در عملیات نیروهای ارتش عراق در همین منطقه به هلاکت رسیدند.

 ارتش عراق در روزهای گذشته برای نابودی باقی مانده عناصر گروه تروریستی داعش در چند استان این کشور به عملیات نظامی خود شدت بخشیده است.

تازه ترین عملیات نیروهای مسلح عراق در استان دیاله و در دو مرحله در روزهای یکشنبه و سه شنبه گذشته انجام شد.

فعالیت تروریست ها در دو ماه گذشته در برخی مناطق عراق از جمله استان های الانبار، صلاح الدین، دیاله و کرکوک به کانون های اصلی فعالیت داعش افزایش یافته است.

افزایش تحرکات تروریست‌ها سبب شده تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور بیافزایند و در طول پنج هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین