کد خبر: ۶۹۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۴
مجید انصاری اعلام کرد؛

اظهار تعجب و تاسف ناطق‌نوری در مورد رد صلاحیت‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز 'گفت: برخی شخصیت‌های جریان اصولگرا همانند ناطق نوری نیز با اظهار تعجب نسبت به رد صلاحیت ها برخی رایزنی‌ها را آغاز كرده‌اند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با ایسنا با بیان این‌كه «شرایط كشور از لحاظ داخلی، بین‌المللی و تهدیدهای روزافزون دشمنان علیه كشورمان حساس است» ادامه داد: این شرایط برای دلسوزان نظام و كشور و جریانات سیاسی، این امیدواری را به وجود آورده بود كه برگزاركنندگان انتخابات با نگاه واقع‌گرایانه در جهت تحكیم و تقویت انسجام ملی و وحدت، به استقبال انتخابات بروند، اما متاسفانه گام اول توسط هیات‌های اجرایی در این زمینه ناامیدكننده برداشته شد و این نوع عملكرد نگرانی همه‌ دلسوزان و شخصیت‌های موثر كشور و نظام را برانگیخت. 

رییس كمیته‌ حقوقی و سلامت انتخابات ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان افزود: نفس این‌كه بعد از اعلام نتایج صلاحیت‌ها توسط هیات‌های اجرایی، بلافاصله سه شخصیت موثر و برجسته‌ كشور یعنی آقایان هاشمی، خاتمی و كروبی جلسه‌ مشترك گذاشته و وارد میدان شدند نشان از اهمیت مساله دارد. 

انصاری با اشاره به اینکه «این نگرانی ها» محدود به این سه شخصیت نیست ،افزود: در چند روز اخیر با هریك از چهره‌های خدوم و دلسوز حتی از چهره‌های جریان اصولگرا از جمله شخصیت‌های اصولگرای مجمع تشخیص مصلحت نظام همانند حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری كه صحبت می‌كنیم، نسبت به قضیه اظهار تعجب و تاسف می‌كنند. 

انصاری افزود: اینان نسبت به ردصلاحیت برخی چهره‌های شاخص و سابقه‌دار و انقلابی در این چند روز اظهار تاسف و تعجب كرده و حتی نسبت به رفع این مشكل دست به كار شده و رایزنی‌های خود را در این زمینه آغاز كرده‌اند. 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه « این‌گونه ردصلاحیت‌های گسترده متوجه اصلاح‌طلبان است، اما پیش از این تاثیرات آن بر روی كلیت نظام است و موجب یاس مردم می‌شود» گفت: این اقدامات به دست دشمنان نظام بهانه می‌دهد كه در ادامه‌ اتهامات‌شان به نظام و زیر سوال بردن دموكراسی در ایران، دستاویز جدیدی پیدا كنند و اطلاعات خود را علیه كشورمان مستندسازی كنند. 

انصاری افزود: "متاسفانه شاخص‌های نگران‌كننده‌ای در رابطه با مسایل اقتصادی، روابط بین‌الملل و سایر حوزه‌ها در پرتو مدیریت‌های نادرست به گوش می‌رسد که این‌گونه اخبار نشان از تاخیر در دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله و غیرممكن شدن دسترسی به برخی از این اهداف دارد".
 
رییس كمیته حقوقی و سلامت انتخابات ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان هم‌چنین با اعتقاد به این‌كه " بازگشت به دوران تنگ‌نظری‌های سیاسی و قانون‌گریزی‌های مخرب كه اوایل انقلاب باب شده و به فرمان هشت ماده‌ای امام در دفاع از حقوق شهروندی منتهی شد، دیگر جایز نیست" ادامه داد: این مساله امروز مورد وفاق همه‌ دلسوزان نظام است و باید با این‌گونه پدیده‌ها كه می‌تواند به واگرایی ملی و دلسردی اجتماعی منتهی شود به شدت مقابله كرد.
 
دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز اضافه كرد: در آستانه انتخابات، خواسته‌ همه احزاب و گروه‌ها و نیروهای علاقه‌مند به نظام و انقلاب این است كه هیات‌های نظارت و شورای نگهبان با عملكرد مناسب خود فضای ایجاد شده را جبران كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین