کد خبر: ۶۹۸۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

تنها ۵ درصد آلمانی‌ها واکسن‌ کرونا زده‌اند

با گذشت بیش از دوماه از کارزار واکسیناسیون آلمان، موسسه روبرت کخ اعلام کرد تا کنون تنها ۵‌ درصد جمعیت این کشور واکسن دریافت کرده اند.
تنها ۵ درصد آلمانی‌ها واکسن‌ کرونا زده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

در طول دو ماهی که از شروع واکسیناسیون سراسری علیه همه گیری کرونا در آلمان می گذرد، تنها حدود پنج‌ درصد از جمعیت این کشور دست کم یک دوز از این واکسن را دریافت کرده است.

تارنمای شبکه دویچه وله به نقل از مؤسسه روبرت کخ گزارش داد: تا کنون حدود شش‌ میلیون و ۴۰۰هزار نفر واکسینه شده اند که از این میان چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یک دوز و دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز دومین دوز را دریافت کرده‌اند.

براین اساس اکثر واکسینه‌شدگان از سالمندان، پرسنل بیمارستان‌ها و سرای سالمندان و ساکنان مراکز توانبخشی و مراقبت‌های شبانه‌روزی‌ هستند. این در حالی است که کندی روند واکسیناسیون انتقادهای زیادی را متوجه دولت مرکل کرده است.

در همین راستا روز گذشته «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش امروز اعلام کرد که در زمینه تحقیق و تولید واکسن های جدید، دولت های این کشور و دانمارک همکاری با طرف ثالث را برنامه ریزی کرده اند.

کورتس در انتقاد به کندی روند تحویل واکسن های کرونا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: در تابستان توافق کردیم که واکسن ها توسط اتحادیه اروپا برای کشورهای عضو به موقع تهیه و به سرعت تصویب شوند. این درست است، اما آژانس دارویی اروپا (EMA) در تأیید واکسن بسیار کند عمل می کند و گلوگاه های بی شماری در شرکت های دارویی وجود دارد.

صدراعظم اتریش هشدار داد که با این شرایط، کشورهای اروپایی باید خود را برای جهش های بعدی کرونا آماده کنند، از این رو آنها برای تهیه واکسن های نسل دوم دیگر نباید به اتحادیه اروپا وابسته باشند.

به منظور رفع مرحله‌ به مرحله محدودیت‌ها پس از تاریخ ۲۸ مارس (۸ فروردین) دولت فدرال و ایالت‌های آلمان طرح جدیدی را برنامه‌ریزی کرده‌اند، که هنوز قطعی نیست و به فراز و فرود همه گیری در سطح کشور بستگی دارد.

پیش‌نویس این طرح در دستورکار نشست امروز «آنگلا مرکل» صدراعظم با رؤسای ایالت‌ها به منظور گشایش مرحله‌ای زندگی جمعی پیش‌بینی قرار دارد. این طرح چهار مرحله‌ای به تصویب دفتر صدراعظم، وزارت دارایی، ایالت‌های برلین و بایرن رسیده اما همه ایالت‌ها هنوز آن را تأیید نکرده‌اند.

طبق آمارهای رسمی تاکنون ۲ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۶۱ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۷۱ هزار و ۳۲۵ نفر جان باخته و ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۶۰۰ نفر نیز بهبود یافته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین