کد خبر: ۶۹۸۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۱

هشدار مقام ایرانی به عربستان، امارات و بحرین

سردار وحیدی گفت: اگر عربستان، امارات و بحرین وارد ائتلاف با رژیم صهیونیستی علیه ایران شوند، ضربات بسیار قوی و مهلکی دریافت خواهند کرد.
هشدار مقام ایرانی به عربستان، امارات و بحرین
آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمد وحیدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر دفاع پیشین ایران در گفتگوی اختصاصی با شبکه روسیا الیوم اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال متوسل شدن به کشورهای دیگر برای رویارویی با ما است.

وی افزود: عربستان، امارات و بحرین امکانات و توان رویارویی با ما را ندارند.

سردار وحیدی در پاسخ به سوالی درباره ائتلافی که رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که قصد تشکیل آن با عربستان، امارات و بحرین را دارد، گفت: رژیم صهیونیستی از بحران‌های متعدد امنیتی و اجتماعی رنج می‌برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: این رژیم همچنین از بحران هویت و مشروعیت رنج می‌برد. ثبات در جبهه داخلی این رژیم وجود ندارد و کابینه این رژیم با مشکلاتی روبرو است که سبب شده است که چهارمین انتخابات را ظرف دو سال برگزار کند.

رئیس دانشگاه دفاع ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به روسیاالیوم گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال روی آوردن به کشورهای دیگر برای کمک به آن برای مقابله با ایران است که عربستان، امارات و بحرین از جمله این کشورها هستند.

وی افزود: طبیعتاً این کشورهای امکانات و توان مقابله با ایران را ندارند و بعید است تا این درجه حماقت به خرج دهند که بخواهند وارد ائتلاف با رژیم صهیونیستی علیه ایران شوند؛ اما اگر عربستان، امارات و بحرین وارد ائتلاف ضد ایران شوند، ضربات بسیار قوی و مهلکی دریافت خواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگوی با این شبکه روسی گفت: با وجود آن رژیم صهیونیستی به دنبال تشکیل این ائتلاف برخواهد آمد.

سردار وحیدی در ادامه تاکید کرد: عربستان، امارات و بحرین به حقوق و آرمان فلسطین خیانت کردند و به امت اسلامی پشت کردند.

وی هشدار داد: امیدواریم که بیش از این در باتلاق اسرائیل فرو نروند زیرا ورود به این ائتلاف تبعات وخیمی برایشان به دنبال خواهد داشت.

پیش تر خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کرد: اسرائیل در حال مذاکراتی با سه کشور عربی عربستان، امارات و بحرین برای تشکیل یک ائتلاف نظامی است.

شبکه تلویزیونی «آی ۲۴ نیوز» رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل آویو تلاش دارد تا یک ائتلاف امنیتی – دفاعی شبیه سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) ایجاد کند و امارات، عربستان و بحرین شرکای اسرائیل در این پیمان خواهند بود.

این ائتلاف درحالی مطرح می‌شود که کشورهای عربی چشم خود را به روی اسرائیل به عنوان رژیمی بسته‌اند که منبع زرادخانه هسته‌ای در منطقه خاورمیانه و مهم‌ترین تهدید منطقه به شمار می‌رود.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در هنگام بازدید از گذرگاه مرزی بین فلسطین اشغالی و غزه، گزارش اخیر رادیو «کان» رژیم صهیونیستی را که می‌گوید اسرائیل در حال بررسی انعقاد قرارداد دفاعی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است، کم اهمیت خواند؛ اما گفت که تلاش‌ها برای توسعه روابط امنیتی جریان دارد.

وی افزود: فکر نمی‌کنم که این توافقنامه دفاعی خواهد بود؛ اما ما با هر کشوری که با آن روابط داریم، روابط دفاعی برقرار خواهیم کرد. ما به دنبال ایجاد ترتیبات ویژه امنیتی هستیم و می‌توانیم روابط خود را در چارچوب این قرارداد ادامه و توسعه دهیم.

گانتز اما از توضیح بیشتر درباره ماهیت آنچه که او ترتیبات ویژه امنیتی خوانده خودداری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین