کد خبر: ۶۹۸۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

حمایت آمریکا از اقدام مثبت اروپا درباره ایران

عقب نشینی تروئیکای اروپا برای ارائه قطعنامه علیه ایران به شورای حکام مورد حمایت واشنگتن قرار گرفته است.
حمایت آمریکا از اقدام مثبت اروپا درباره ایران
آفتاب‌‌نیوز :

وال استریت ژورنال در گزارش پنجشنبه شب نوشت: دیپلمات های ارشد اعلام کرده اند که عقب نشینی سه کشور اروپایی با حمایت واشنگتن همراه بود و نشان دهنده نگرانی های ایالات متحده مبنی بر فشار مجدد بر ایران است که می تواند دیپلماسی را از بین ببرد.

براساس این گزارش، انگلیس، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه تصمیم گرفتند که قطعنامه علیه ایران را به شورای حکام ارائه نکنند. پیش از این ایران هشدار داده بود که این اقدام می تواند منجر به محدود کردن بازرسی های بین المللی از این کشور و منصرف کردن وی از گفتگوهای مستقیم با آمریکا درباره برنامه هسته ای شود.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین پس از عقب نشینی اروپایی ها گفت: توقف قطعنامه حاصل رایزنی های گسترده ایران و درایت و هشیاری اعضای شورای حکام است.

غریب آبادی در گفت وگو با خبرنگاران اقداماتی که در جهت توقف قطعنامه ضد ایرانی سه کشور اروپایی صورت گرفت را تشریح کرد و گفت: با آغاز تلاش سه کشور اروپایی با حمایت آمریکا جهت ارائه قطعنامه ای علیه ایران در شورای حکام، اقدامات مختلفی در دستورکار قرار گرفت، مانند: رایزنی های گسترده با اعضای شورای حکام در وین و پایتخت ها، ارسال نامه وزیر امور خارجه به همتایان خود در کشورهای عضو شورای حکام، تشریح مواضع ایران برای اعضای شورا و آژانس در قالب یک متن توجیهی، فعال کردن ظرفیت دبیرخانه آژانس و مدیرکل برای تلاش در جهت حفظ همکاری ها و تعاملات، هماهنگی ویژه با روسیه و چین و اعلام مخالفت قطعی آن ها با قطعنامه، و ارسال پیام های اصولی از سوی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی، و معاون سیاسی وزیر امور خارجه.

غریب آبادی افزود: در تمام رایزنی ها، پیام ها و مکاتبات، به صراحت گفته شد که تصویب قطعنامه را اقدامی مخرب بر سر راه روابط و همکاری های ایران و آژانس می بینیم که از جمله، موجب توقف تفاهم مشترک اخیر ایران و آژانس نیز خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین