کد خبر: ۶۹۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۲
در نطق پیش از دستور نمایندگان :

حمله تند عضو هیات رییسه مجلس هفتم به نمایندگان مجلس ششم

آفتاب‌‌نیوز :

آٰفتاب: موسی قربانی نماینده‌ قائنات گفت:«آقایان تصمیم گرفته‌اند تا با بازگشت به مجلس، كار نیمه تمام خود را به اتمام برسانند. ملت ایران نخواهند گذاشت تا امانت الهی به دست كسانی بیافتد كه به آن خیانت كنند.»

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب،قربانی در نطق پیش از دستور خود گفت:«هشت سال پیش شورای نگهبان چشم خود را به روی برخی از واقعیات و حرف و حدیث‌هایی كه در مورد بعضی از چهره‌های سیاسی وجود داشت بست و صلاحیت آن‌ها را تأیید كرد».

عضو هیات رییسه مجلس با بیان این‌كه در همان اوایل مجلس به بعضی از آن افراد توصیه كردم؛ اكنون كه به هر دلیلی شورای نگهبان اغماض كرده، پس بیایید با عملكرد صحیح و در چارچوب نظام نگرانی شورا را از بین ببرید تا مطمئن شوند كه قصد خدمت به نظام را دارید و حرف و حدیث‌هایی كه در مورد شما گفته می‌شود صحت ندارد، افزود: اما آن‌ها كه برنامه دیگری در سر می‌پروراندند توجه نكردند و راه دیگری را در پیش گرفتند.

وی افزود: بنابراین با ارائه طرح‌هایی از قبیل اصلاح قانون مطبوعات، جرم سیاسی، عدم ورود نیروهای مسلح به مراكز آموزشی، همه‌پرسی اختیارات رییس جمهور و امثال آن و مطرح كردن پروژه‌هایی از قبیل خروج از حاكمیت، عبور از خاتمی، اصلاحات بی‌قید و شرط، هر هفت روز یك بحران، استعفاء دسته جمعی، تحصن، برگزار نكردن انتخابات و نظایر آن اهداف دیگری را دنبال كردند.

نماینده قائنات تصریح كرد: این نمایندگان تا جایی پیش رفتند كه رهبر معظم انقلاب در مورد آن‌ها فرمودند "صدای عمومی مجلس ششم مخالف بسیاری از مصالح نظام است".

وی یادآور شد: این آقایان فكر می‌كردند برای انتخابات بعدی با نهادی به نام شورای نگهبان مواجه نخواهند بود و می‌گفتند كه مگر قرار است شورای نگهبان تا پایان مجلس ششم باقی بماند؛ با عملكرد نامناسب خود باعث رد صلاحیت خودشان در انتخابات مجلس هفتم شدند و در اعتراض به این اقدام آخرین تیرهای در تركش خود را رها كرده و در 12 بهمن 1382 دست به تحصن و استعفای دسته جمعی زدند و بحث را تحقق عینی بخشیدند.

قربانی خاطرنشان كرد: جالب این است كه همین آقایان كه تا دیروز بحث خروج از حاكمیت و استعفاء دسته جمعی را مطرح و جامه عمل به آن پوشاندند، امروز با توسل به انواع شیوه‌های سیاسی به دنبال ورود به حاكمیت هستند.

وی اظهار داشت:ملت شریف ایران باید بدانند؛ كسانی كه 4 سال بدترین چالش‌ها را برای نظام ایجاد كردند، شرایطی را فراهم نمودند كه مقام معظم رهبری فرمودند "اگر این آقایان پا را فراتر بگذارند، صلح امام حسن(ع) در این كشور اتفاق نخواهد افتاد، بلكه واقعه كربلا تكرار خواهد شد" و یا "اگر عكس مرا پاره كردند مردم چیزی نگویند، من شكایت خود را به امام زمان(عج) می‌كنم".

عضو هیأت رییسه مجلس خطاب به ملت ایران اظهار كرد: شما خود قضاوت كنید كه آیا افرادی كه چنین فضایی را در كشور ایجاد كرده و بیشترین تلاش را برای تضعیف نهادهای برآمده از قانون اساسی انجام دادند می‌توانند به مجلس بیایند و سوگند یاد كنند كه من در برابر قرآن مجید به خدای قادر و متعال سوگند یاد می‌كنم كه از قانون اساسی دفاع كنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و نطق‌ها و نظرها، استقلال كشور را مدنظر داشته باشم.

وی افزود: اینان كه تا دیروز تقاضای رفراندوم می‌كردند، امروز برای نظارت در انتخابات ذلیلانه از خارجیان دعوت كرده و به سرعت پاسخ حمایت دریافت می‌كنند.

قربانی با اشاره به اظهارات یكی از نمایندگان مجلس ششم یادآور شد: به گفته وی یكی از شیوه‌های متمدن و قابل قبول برگزاری رفراندوم و انجام چند پرسش عمومی از ملت است. مردم بگویند آیا در واقعه حذف گسترده كاندیداها به شورای نگهبان حق می‌دهند یا نمی‌دهند؟ مردم بگویند كه در رد مصوبات مجلس شورای اسلامی رفتار شورای نگهبان را در جهت منافع ملی می‌دانند یا نمی‌دانند؟ مردم بگویند میزان آزادی‌ها در كشور كافی است یا خیر؟ مردم بگویند از شیوه‌های مدیریت حاكمیت در كشور راضی هستند یا نیستند؟ مردم بگویند تمام اركان حكومتی باید پاسخگوی مستقیم ملت باشند یا خیر؟

وی افزود: به این افاضات بیانیه سخیف نمایندگان در اعلام استعفا‌ء دسته جمعی و تحصن را هم اضافه كنید كه خواندن آن از تریبون مجلس باعث شرمندگی می‌شود، اما برای اطلاع ملت ایران به عبارتی اشاره می‌كنم.

قربانی گفت: عباراتی مانند بلاموضوع شدن انتخابات، بی‌اثر شدن رأی ملت، تشكیل مجلس ثناگوی قدرت، مانع‌تراشی بر سر راه قانون‌گذاری، تاراج رفتن بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب، قلب ماهیت نظام جمهوری اسلامی، تعطیل شدن اصول قانون اساسی، نابودیت جمهوریت، اسلام طالبانی و عبارت‌هایی از قبیل؛ مختصری بود كه آقایان به اصطلاح سوگندخورده برای دفاع از قانون اساسی در خانه ملت نثار انقلاب، نظام و ملت كردند.

وی افزود: به گونه‌ای كه اگر شنونده‌ای نمی‌دانست این صدا از مجلس جمهوری اسلامی شنیده می‌شود تصور می‌كرد به رادیو ضدانقلاب و دشمن ملت ایران گوش می‌دهد. در عین حال اگر امام فقیدمان نیز زنده بود و آن را می‌شنید، حتما تحمل نمی‌كرد.

این عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس با بیان این‌كه این آقایان تصمیم گرفته‌اند تا با بازگشت به مجلس، كار نیمه تمام خود را به اتمام برسانند، گفت: ملت ایران نخواهند گذاشت تا امانت الهی به دست كسانی بیافتد كه به آن خیانت كنند. بنابراین مردم با شركت گسترده در انتخابات به كسانی رأی خواهند داد كه حافظ ارزش‌های نظام اسلامی و استقلال كشور باشند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۸۶/۱۱/۱۰
0
0
مگر نميگوييد مردم ما داناترين هستند؟ پس آنها را تاييد كنيد تا مردم به آنها راي ندهند نه كه از دور مسابقه حذف كنند
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۸۶/۱۱/۱۰
0
0
ما تا حالا صدايي از اين آقا در مجلس نشنيده بوديم .
به ايشان بفرماييد شما لازم نيست به جاي ملت ايران فكر كنيد و تصميم بگيريد .
مردم خودشان صلاح كار خود را مي دانند.
يا به قول حضرت امام ره كه مي فرمودند سرنوشت مردم دست خود آنان است .
خودشان مختار هستند خوب انتخاب كنند يا بد . مسووليت با خودشان است . وكيل و وصي نمي خواهند .
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۸۶/۱۱/۱۰
0
0
اين آقا كه پست نمايندگي را به نامش سند زده است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین