کد خبر: ۶۹۸۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

کاهش کیفیت هوای ‌مناطق پرتردد پایتخت طی امروز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت‌ هوای تهران، هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۱۷ اسفندماه) در محدوده قابل قبول است اما کاهش کیفیت هوا در مناطق ‌پرتردد طی روز ‌پیش‌بینی می‌شود.
کاهش کیفیت هوای ‌مناطق پرتردد پایتخت طی امروز
آفتاب‌‌نیوز :

بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح امروز (۱۷ اسفند ماه) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر است.

طی روز با رشد ناپایداری جوی و افزایش تدریجی تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. در اواخر وقت احتمال می‌رود استمرار ناپایداری جوی و وزش باد از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری کند که برقراری وضعیت قابل‌ قبول را در بیشتر مناطق به‌دنبال خواهد داشت.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۱۸ اسفند ماه) و افزایش ترافیک بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و در برخی مناطق پرتردد احتمال برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

وزش باد مؤثر طی روز باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. با حاکمیت این شرایط جوی تا اواخر وقت فردا (۱۸ اسفند ماه) انتظار می‌رود با وجود افزایش ترافیک شامگاهی، وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق برقرار شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۴ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین