کد خبر: ۶۹۸۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

وضعیت معاملات بورس تا ۶ ماه آینده چگونه است؟

 یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تا ۶ ماه آینده بازار سرمایه با نوسان و روندی متعادل همراه است اما سهامداران نباید منتظر رشد پرشتاب شاخص بورس تا آن زمان باشند و با توجه به موقعیت فعلی، نمی‌توان از حالا بازار را برای بعد از ۶ ماه پیش‌بینی کرد.
وضعیت معاملات بورس تا ۶ ماه آینده چگونه است؟
آفتاب‌‌نیوز :

«سهیل کلاهچی» امروز به افت اخیر شاخص بورس اشاره کرد و افزود: بازار سهام از لحاظ تکنیکالی و بنیادی در شرایط خوبی قرار دارد اما با وجود نقاط مثبت و اقداماتی که سازمان بورس برای بهبود وضعیت بازار در دستور کار قرار داده است همچنان این بازار در موقعیت نزولی قرار دارد و این امر بر افزایش ترس و نگرانی سهامداران در بازار تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گاه در اسفند ماه شاهد بازاری مثبت در روند معاملات بورس نبوده‌ایم، گفت: اسفند ماه همیشه بازاری منفی برای بورس بوده است، دلیل آن به شرکت‌هایی بر می‌گردد که به دلیل کسب نقدینگی به دنبال نقد کردن سهام خود در بازار هستند و این موضوع به شدت بر روند اصلاحی بازار تاثیرگذار است.

کلاهچی به انتشار اوراق اختیار تبعی در بورس اشاره کرد و اظهار داشت: تا چند وقت گذشته بسیاری از شرکت‌ها اقدام به انتشار اوراق اختیار تبعی برای سهام خود می کردند. اکنون با قیمت‌هایی که در بازار وجود دارد همه افرادی که از این اوراق برخوردارند اقدام به استفاده از آن می‌کنند زیرا در وضعیت فعلی قیمت‌ها حدود ٣٠ تا ۵٠ درصد کمتر از قیمتی است که برای زمان سررسید اعمال شده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، با توجه به اینکه سررسید اکثر این اوراق ۱۰ تا ۱۵ اسفند ماه است؛ بنابراین افراد اکنون از این اوراق استفاده می‌کنند تا بتوانند سهامشان را با قیمتی بالاتر به فروش برسانند.

وی اظهار داشت: در ماه های آینده، بازار ریزش سنگینی را نخواهد داشت اما نمی توان در انتظار ورود شاخص بورس به مدار صعودی بود.

کلاهچی خاطرنشان کرد: اکنون حقوقی‌های بزرگ با انجام برخی از اقدامات زمینه بهم ریختگی بازار را فراهم کرده‌اند و باعث اصلاح شدید شاخص بورس در بازار شده اند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به نظر می‌رسد سال آینده شاهد معاملات خوبی در بازار سهام باشیم، گفت: بازار اکنون در شرایط بسیار خوبی برای رشد قرار دارد و می‌توان امیدوار به روزهای مثبت در بورس و بهبود وضعیت این بازار بود.

وی به اقداماتی که باید سهامداران برای کسب سود بیشتر در این بازار انجام دهند اشاره کرد و افزود: اگر فردی در بازار اقدام به خرید سهامی کند که در بازار با موقعیتی مناسب همراه است و به مدت ٦ ماه سهام را در اختیار بگیرد به طور حتم می‌تواند سود معقولی را از این بازار کسب کند زیرا اکنون شرایط بازار مثبت است و سهام حاضر در بورس می‌توانند رشد خوبی را داشته باشند.

وی ادامه داد: سهامدارانی که نوسان‌گیر هستند و با دید میان‌مدت اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار کرده‌اند شکی نیست که در این بازار با ضرر و زیان مواجه می‌شوند و نباید چندان به سرمایه‌گذاری در این بازار امیدوار باشند.

کلاهچی با بیان اینکه سهامداران با توجه به ریزشی که شاخص بورس از مرداد ماه در این بازار داشته و ضرر و زیان‌های سنگینی را متحمل شده‌اند نباید اقدام به فعالیت های هیجانی در این بازار کنند، گفت: سهامداران بهتر است با آموزش و استفاده از کارشناسان خبره اقدام به سرمایه‌گذاری و انتخاب سهام در بازار کنند همچنین می توانند با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم در این بازار سرمایه گذاری و سود معقولی را به دست آورند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در شرایط فعلی سهامی که کامودیتی محور هستند با دید میان‌مدت به عنوان سهامی بسیار خوب برای خرید محسوب می‌شوند و می‌توان نسبت به آینده آنها در بازار امیدوار بود، همچنین به محض ورود روند صعودی در بازار این گروه‌ها می‌توانند در بازار پیشتاز باشند.

وی تاکید کرد: از الان تا ۶ ماه آینده بازار با نوسان و روند متعادلی همراه است اما سهامداران نباید منتظر رشد پرشتاب شاخص بورس تا آن زمان باشند و با توجه به موقعیت فعلی، نمی‌توان از الان بازار را برای بعد از ۶ ماه پیش‌بینی کرد.

کلاهچی با بیان اینکه اکنون روند فعلی معاملات بورس را می توان به سال ٩٢ تشبیه کرد، گفت: اگر بازار سال ٩٢ را در نظر بگیریم، در آن زمان بازار رشدی را تجربه کرد و بعد وارد مدار نزولی شد در این زمان سهامدارانی برنده این بازار بودند که بعد از ریزش شاخص بورس در این بازار ماندند و توانستند سود معقولی را از این بازار کسب کنند و افرادی جزو بازندگان اصلی در این بازار بودند که به محض ایجاد کوچکترین اصلاحی در بازار اقدام به خروج از بازار سهام کردند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بازار سهام با دید بلندمدت همیشه بازاری مثبت بوده است و توانسته سرمایه معقولی را در اختیار سهامداران قرار دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال خروج نقدینگی از بورس و ورود آن به سمت بازار سهام وجود دارد یا خیر، گفت: چنین احتمالی وجود ندارد که سرمایه ها با خروج از بورس به سمت بازارهای طلا و سکه و ارز بروند، این بازارها دیگر مانند چند سال گذشته صعودهای پرشتابی را تجربه نمی‌کنند و فقط ممکن است قیمت آنها همسو با تورم حرکت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
1
پیش بینی می کنی میگی نمی شه پیش بینی کرد!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین