کد خبر: ۶۹۸۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
قائم مقام صداوسیما خراسان رضوی:

اکثر مخاطبان صداوسیما از شهرستان‌ها و روستاها هستند

قائم مقام صداوسیمای خراسان رضوی گفت: بخش اعظم مخاطبان صداوسیما از شهرستان‌ها و روستاها هستند.
اکثر مخاطبان صداوسیما از شهرستان‌ها و روستاها هستند
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌رضا ابوترابی‌ بیناباج در شصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان مشهد که با موضوع بررسی نقاط کور و دریافت برخی از شبکه‌های صداوسیما در نقاطی از شهرستان و بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی و سالن‌های مطالعه سطح شهرستان که امروز، ۱۷ اسفند ماه، در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که به عنوان یک رسانه دیداری و شنیداری برای ما اهمیت دارد این است که مخاطب ما در هر نقطه از استان و سطح کشور بتواند از ظرفیت‌های موجود استفاده کند. این موضوع وظیفه ما را نیز سنگین‌تر کرده است. ما مشکلات و دغدغه‌هایی داریم که ما را در خصوص پوشش 100 درصدی دچار مشکل کرده است.

وی افزود: بخش اعظم مخاطبان صداوسیما از شهرستان‌ها و روستاها هستند و به همین دلیل دو برنامه تخصصی در حوزه روستا و کشاورزی را داریم که جزء برنامه‌های موفق کشوری است و هر سال جزء برنامه‌های شاخص مراکز صداوسیماست که به عنوان مثال می‌توان از برنامه «نسیم آبادی» نام برد.

قائم ‌مقام صداوسیمای خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه مبارزه با اعتیاد، برنامه‌ «فردای بهتر» را با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر در برنامه‌های خود داریم. همچنین برنامه‌های «اشاره» و «گزارش ۵» در موضوع فرهنگ‌سازی در برنامه‌های ما وجود دارد اما باید یک هم‌افزایی فرهنگی در استان داشته باشیم و نمی‌توان همه چیز را از یک دستگاه مطالبه کرد. اکنون در حوزه فرهنگ‌سازی همه‌چیز را نمی‌توان از صداوسیما خواست، البته ما مسئولیت خود را می‌پذیریم اما زیرساخت‌های برخی موضوعات باید از سوی نهادهای دیگر به وجود بیاید.

ابوترابی در خصوص پوشش‌دهی نقاط کور روستایی و نقاط فاقد آنتن‌دهی سیما بیان کرد: مکاتبات زیادی به منظور تکمیل پوشش‌دهی سیما در استان با استانداری صورت گرفته است. اکثر روستاها فاقد پوشش تصویر زیر ۳۰۰ نفر جمعیت دارند و پوشش‌دهی هر کدام از این روستاها حدود ۵۰۰ میلیون هزینه می‌برد و باید استانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط اعتباراتی را در اختیار ما قرار دهد تا به صورت تقسیم‌بندی ۵۰ درصدی کار را پیش ببریم. اگر همکاری‌های لازم صورت گیرد ظرف دو تا چهار ماه مشکلات برطرف می‌شود. خود ما نیز این دغدغه را داریم که این مساله هرچه زودتر رفع شود.

رحیمی، سرپرست معاونت فنی صداوسیمای خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: در حال حاضر ۳۰۰ ایستگاه پوشش‌دهی سیما در داخل استان فعال است و پوشش حدود ۹۷ درصدی در استان وجود دارد. به عنوان مثال ایستگاه ثامن‌الائمه(ع) مشهد که در جاده کلات قرار دارد، ۵۰ درصد جمعیت استان را پوشش می‌دهد. هرچقدر تلاش کنیم، باز هم برخی روستاها وجود دارند که در نقاط پوششی ایستگاه‌ها قرار نمی‌گیرند و این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند و باید برای آن روستاها کارشناسی مجزا صورت گیرد تا به صورت ویژه برای چند روستای مجاور یک ایستگاه زده شود.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی هر ایستگاه حدود ۵۰۰ میلیون هزینه دارد، ادامه داد: ۱۳۰ روستای فاقد پوشش‌دهی سیما را داخل استان شناسایی کردیم و امیدوار هستیم که با پیگیری‌های اعضای شورای شهر و حمایت‌های استانداری بتوانیم به صورت مشارکتی دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
چون اونا هنوز جرات نمیکنند ماهواره نصب کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین