کد خبر: ۶۹۹۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

نمره منفی گرتا تانبرگ به سیاست زیست محیطی بایدن

گرتا تانبرگ فعال نوجوان سوئدی در حوزه زیست محیطی، جو بایدن رئیس جمهوری تازه آمریکا را متهم کرد که به اندازه کافی برای مبارزه با دگرگونی های آب وهوایی کره زمین، تلاش نکرده است.
نمره منفی گرتا تانبرگ  به سیاست زیست محیطی بایدن
آفتاب‌‌نیوز :

این کنشگر که در هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، به هوادارانش توصیه کرده بود به جو بایدن نامزد حزب دمکرات، رای دهند، گفت: بر این باور است که سیاست های کنونی اقلیمی او در راستای تلاش ها برای نگهداشتن میزان افزایش دمای زمین زیر ۱.۵ درجه سلسیوس، قرار ندارد.

این سطح از افزایش دمای محیط کره زمین در کنفرانس اقلیمی پاریس تعیین شده است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین از آن پیمان خارج شده بود، اما دولت کنونی بایدن به آن بازگشت.

تانبرگ در باره نمره اش به سیاست های اقلیمی بایدن، به ام اس ان بی سی گفت: شما نباید از من بپرسید، زیرا من هنوز نوجوانم و نمی توانم به چنین چیزهایی نمره بدهم. شما باید به علم و اینکه آیا سیاست های بایدن در راستای نگهداشتن میزان افزایش دمای زمین زیر ۱.۵ یا حتی ۲ درجه سلسیوس بوده، توجه کنید که می توان به راحتی دید که کافی نبوده است. من درک می کنم که این کار دشوار است، اما امیدوارم که دولت بایدن با بحران اقلیمی درست مانند یک بحران، برخورد و رفتار کند.

بایدن که در ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به قدرت رسید، با امضای فرمان اجرایی در ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن ماه) در باره جزئیات اهداف آب و هوایی دولتش توضیح داد که سیاست هایی مانند تضمین کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در ایالات متحده تا سطح صفر تا سال ۲۰۵۰ و تولید برق بدون آلودگی تا سال ۲۰۳۵؛ را دربر می گیرد.

اما بر اساس گزارش ان بی سی، بایدن به علت قرار داشتن تعطیل کردن صنایع آلوده کننده در سیاست های اقلیمی اش، زیر فشار گروه های سازمان یافته کارگری قرار گرفته است.

تانبر انتقاد سران برخی کشورها مانند ترامپ را از خود، خنده دار توصیف کرد. ترامپ در پیامی توئیتری در دسامبر ۲۰۱۹، او را دچار مشکل مدیریت خشم دانسته و به او اندرز داد که خونسردی اش را حفظ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین