کد خبر: ۶۹۹۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

اتحادیه اروپا: آلمان هدف اصلی نشر اطلاعات کذب روسیه است

اتحادیه اروپا روز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که آلمان هدف اصلی کارزار نشر اطلاعات کذب روسیه در این اتحادیه است.
اتحادیه اروپا: آلمان هدف اصلی نشر اطلاعات کذب روسیه است
آفتاب‌‌نیوز :

این در شرایطی است که روابط مسکو و غرب به دلیل پرونده «الکسی ناوالنی» فعال سیاسی زندانی در روسیه متشنج شده است.

دیدبان اطلاعات کذب اتحادیه اروپا در گزارش خود اعلام کرد که ۷۰۰ مورد نشر عمدی اخبار کذب یا گمراه کننده را با هدف اشاعه اطلاعات غلط درمورد آلمان از زمان آغاز به کار یک پایگاه داده ها در اواخر سال ۲۰۱۵، ثبت کرده است.

دیدبان مزبور که پس از الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد، تاکید کرد که این رقم در مقایسه با بیش از ۳۰۰ مورد مرتبط با فرانسه، بیش از ۱۷۰ مورد برای ایتالیا و ۴۰ مورد برای اسپانیاست.

این دیدبان تحت عنوان «ای‌یو ورسز دیس‌اینفو» (EUvsDisinfo) اعلام کرد که کرملین می کوشد آلمان را کشوری ترسیم کند که به واسطه روس هراسی منطقی هدایت می شود تا توجهات را از تخلفات حقوق بشری روسیه و قانون بین الملل منحرف کند.

در ادامه این گزارش آمده است: رویکرد روسیه، ایجاد عدم قطعیت، ایجاد اختلاف و ایجاد فضای مانور برای مقام های روسی است.

آلمان جزو کشورهای اتحادیه اروپا بود که از اعمال تحریم های بیشتر بر روسیه به دلیل پرونده ناوالنی حمایت کرد.

بازداشت ناوالنی یکی از معارضان غربگرای روسیه، بهانه‌ای دست اتحادیه اروپا داد تا به تازگی چهار مقام عالی‌رتبه روسیه را به اتهام مشارکت در روند قضایی منجر به محکومیت ناوالنی منتقد روس، تحریم کند.

موج بزرگ تنش های بین روسیه و اتحادیه اروپا سه سال پیش، از زمان حادثه اسکریپال آغاز شد و دولت انگلیس مدعی شد که عوامل امنیتی روسی به مسموم کردن سرگئی اسکریپال جاسوس دوگانه روسی و دخترش یولیا که به لندن پناهنده شده اند، اقدام کردند.

سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا روز چهارم ماه مارس سال ۲۰۱۸ (۱۳ اسفندماه ۹۶ چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری در روسیه) در سالزبری انگلیس مسموم شدند و دولت انگلیس در کمتر از ۲۴ ساعت، روسیه را به دخالت در این حادثه متهم کرد.

موج کنونی تنش های بین روسیه و اتحادیه اروپا پس از بد شدن حال الکسی ناوالنی منتقد اصلی رئیس جمهوری روسیه آغاز شد.

وی بیستم ماه اوت سال ۲۰۲۰ (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان اعلام کردند نشانه‌هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

دولت روسیه هر گونه دست داشتن در این حادثه را رد کرد و از دولت آلمان خواستار ارائه شواهد در مورد مسمومیت ناوالنی شد و این مساله باعث اختلاف بین روسیه و کشورهای اروپایی شد تا اینکه سرانجام اتحادیه اروپا در پرونده ناوالنی تحریم هایی را در مورد شرکت های روسی و شماری از مقام های این کشور اعمال کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین