کد خبر: ۶۹۹۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

هواشناسی کردستان هشدار سطح زرد صادر کرد

هواشناسی کردستان در رابطه با ورود یک سامانه بارشی به استان و شدت بارش برف، وزش باد و کولاک هشدار سطح زرد صادر کرد و مردم را به رعایت برخی مسایل ایمنی در این خصوص فراخواند.
هواشناسی کردستان هشدار سطح زرد صادر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان روز چهارشنبه در این زمینه به ایرنا گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی بتدریج از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا اوایل صبح شنبه هفته آینده به تناوب شاهد فعالیت سامانه ای بارشی در سطح استان خواهیم بود.

علی پناهی افزود: فعالیت این سامانه به شکل ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاها شدید بخصوص برای بعدازظهر فردا، بارش باران و برف، رعد و برق و در ارتفاعات و گردنه های استان کولاک برف خواهیم بود و برای امروز احتمال بارش های خفیف و پراکنده در برخی از نقاط استان وجود دارد که از نظر مقدار قابل توجه نیست.

وی اضافه کرد: بارش‌ها از قبل ازظهر فردا تا اواخر وقت همان روز تضعیف می شود ولی مجددا از اوایل صبح جمعه بارش ها تقویت شده و کل استان را در بر خواهد گرفت.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: در مجموع انتظار داریم شدت و مقدار بارش‌ها در نیمه غربی و جنوبی استان همچون شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد، سقز، کامیاران، سنندج، غرب شهرستان دیواندره و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان قابل توجه‌تر باشد.

وی افزود: بارش ها عمدتا به شکل باران بوده ولی بتدریج با سرد شدن هوا در بعدازظهر جمعه و تبدیل بارش‌ها به شکل برف بخصوص در ارتفاعات و گردنه‌ها و مناطق شمالی و شرقی استان امکان اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی نیز وجود دارد.

پناهی با بیان اینکه از روز شنبه تا یکشنبه هفته آینده جو استان نسبتا پایدار بوده و بارشی نخواهیم داشت یادآور شد: با توجه شرایط شکل گیری گردوخاک بر روی عراق و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور و شکل گیری گرد و خاک محلی بعلت وزش باد شدید بویژه برای فردا، تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان کاهش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین روز جمعه با توجه به فعالیت سامانه بارشی، دما در طول روز ۶ تا هشت درجه نسبت به روز پنجشنبه کاهش خواهد داشت و بتدریج با خروج موج بارشی از سطح منطقه، برای صبح شنبه شاهد کاهش هشت تا ۱۲ درجه‌ای دما و حاکمیت یخبندان در بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا اواخر بهمن ۲۱۹ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۰۴ میلی‌متر سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلند مدت ۲۷ ساله (از مهر سال ۱۳۷۲ تا شهریور ۱۳۹۹) که ۲۵۹ میلی‌متر بود ۱۵ درصد کاهش دارد. سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین