کد خبر: ۶۹۹۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

نوری‌همدانی: غده سرطانی صهیونیسم باید برداشته شود

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی درجهان اسلام گفت: اولین کار مسلمانان از میان برداشتن صهیونیسم جهانی است و این غده سرطانی نباید میدان عرض اندام پیدا کند.
نوری‌همدانی: غده سرطانی صهیونیسم باید برداشته شود
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله نوری همدانی روز چهارشنبه در دیدار دست اندرکاران موسوعه علامه سید محمدحسین کاشف الغطا با اشاره به نقش صهیونیست‌ها در توطئه‌ها و مفاسد جهان افزود: صهیونیست‌ها با پول عربستان و پشتیبانی آمریکا برابر خواسته‌های به حق فلسطینیان ایستاده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی قم، وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تقدیر از خدمات دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دفتر تبلیغات و مدیریت آن قدم های بسیار وسیعی برای خدمت به نظام و اسلام برداشته است که ضرورت دارد این اقدامات به صورت مناسب در رسانه ها منعکس شود.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: متأسفانه دستاوردها، خدمات و اقدامت حوزه علمیه به خوبی در رسانه‌ها منعکس نمی‌شود که باید این اقدام‌ها به خوبی منتشر شود تا مردم بدانند که تا چه حوزه علمیه در راستای شرح و بسط مبانی انقلاب تلاش کرده‌است.

این مرجع تقلید با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: کارهای سازمان‌ها و نهادهای دیگر به خوبی انعکاس رسانه‌ای پیدا می‌کند ولی کارهایی که در حوزه انجام شده‌است، منعکس نمی‌شود که در این خصوص باید با جدیت اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خاندان کاشف الغطا خاندان بسیار پربرکت و وسیعی است، افزود: مرحوم کاشف الغطاء دارای شخصیتی با عظمت و از عالمان آگاه به اوضاع روز بود.

آیت الله نوری همدانی، گفت: مرحوم کاشف الغطاء در کتاب‌هایشان با جدیت فراوان، ولایت فقیه را قبول دارند و دلایل محکمی برای آن بیان کرده‌اند ضمن اینکه این شخصیت برجسته در جنگ علیه استکبار نیز حضور داشتند و با نیروهای استکبار مبارزه می‌کردند.

این مرجع تقلید یکی دیگر از کارهای مرحوم کاشف الغطاء را دفاع از بیت المقدس دانست و گفت: ایشان در بیت المقدس از حقوق و فلسطینیان دفاع کرده و لازم است که فعالیت‌های علما برای دفاع از فلسطین، منعکس و منتشر شود.

مرحوم آیت الله محمدحسین کاشف الغطاء متولد ۱۲۹۴ و وفات ۱۳۷۳ هجری قمری، عالم نواندیش شیعی از خاندان کاشف الغطاء و از مراجع تقلید در نجف بود. وی در فقه، خطابه، ادبیات عرب، فلسفه و حکمت، تفسیر و عرفان تبحر داشت. او را از نخستین فقیهانی دانسته‌اند که روش فقه مقایسه‌ای یا تطبیقی را در فقه‌پژوهی حوزه علمیه نجف، آغاز کرده است.

پنج درصد کتاب های کشور در دفتر تبلیغات اسلامی چاپ می‌شود

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این دیدار با بیان اینکه پنج درصد کتاب‌های کشور در انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی به چاپ می رسد، گفت: سالانه ۳۰۰ اثر چاپ اولی و بیش از پنج میلیون نسخه کتاب در این نهاد حوزوی منتشر شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی اظهار داشت: در دفتر تبلیغات اسلامی دو انتشارات بوستان کتاب و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وجود دارد که مؤسسه بوستان کتاب از سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و تا به امروز بیش از چهار هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده که برخی از این آثار در چند جلد منتشر شده‌است.

وی گفت: نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تا کنون یک هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب تولید کرده است که در این میان، در ۱۰ سال اخیر تقریباً ۹۵۰ جلد کتاب در این پژوهشگاه تولید و منتشر شده‌است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: غیر از کتب درسی که آموزش و پرورش چاپ می‌کند، سالانه در کل کشور ۱۲۰ میلیون نسخه کتاب منتشر می‌شود که پنج میلیون نسخه آن مربوط به چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به کسب برگزیده شدن نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در جشنواره های مختلف کتاب سال، افزود: نشر این پژوهشگاه در ۱۰ سال اخیر ۱۰ بار ناشر برگزیده کشور شده‌است و هر سال در کتاب سال جمهوری اسلامی حداقل یک اثر دفتر تبلیغات اسلامی، برگزیده می شود، کما این که در سال جاری دو اثر از این دفتر انتخاب شد، و در کتاب سال حوزه نیز شش اثر از دفتر تبلیغات اسلامی انتخاب می شود.

واعظی اظهار داشت: مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی از ابتدای تأسیس تا امروز ۴۰۰ عنوان ملی و بین المللی را در جشنواره های مختلف اعم از کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال حوزه، جشنواره فارابی و خوارزمی ورویدادهای مهم ملی دریافت کرده است.

وی با بیان این که سالانه حدود ۱۲۰ اثر در دفتر تبلیغات اسلامی تولید می شود، گفت: تقریباً هر سال در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ اول داریم که از این تعداد، بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ در دفتر تبلیغات اسلامی تولید می گردد و مابقی را فضلا و علمایی که برای اولین بار اثر خود را در اختیار این دفتر قرار می دهند، منتشر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین