کد خبر: ۶۹۹۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱

وداع بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا؛ مسی، رونالدو را تنها نگذاشت

تیم فوتبال بارسلونا از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت تا «لیونل مسی» نیز همچون «کریستیانو رونالدو» از ادامه حضور در مهمترین تورنمنت فوتبال باشگاهی جهان بازبماند.
وداع بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا؛ مسی، رونالدو را تنها نگذاشت
آفتاب‌‌نیوز :

چهارشنبه شب از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پاری‌سن‌ژرمن فرانسه در ورزشگاه «پارک‌دوپرنس» میزبان بارسلونای اسپانیا بود که این بازی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید تا قهرمان فوتبال فرانسه در مجموع با برتری پنج بر دو راهی دور بعدی شود.

بازی در حالی آغاز شد که نماینده فرانسه در دیدار رفت موفق شد با نتیجه درخشان چهار بر یک، بارسلونا را در «نیوکمپ» شکست دهد.

کاتالان‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، بازی برگشت را کاملا تهاجمی آغاز کرده و در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی صاحب دو موقعیت مناسب شدند که «عثمان دمبله» با بی‌دقتی این بخت‌های مناسب را از دست داد.

در دقیقه ۱۸ بار دیگر دمبله در آستانه گلزنی قرار گرفت که این بار ضربه او را «کیلور ناواس» دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن به خوبی مهار کرد.

در دقیقه ۲۳ نفوذ «سرجینیو دِست» مدافع بارسلونا از جناح راست موجب شد او در فرصت خوبی قرار بگیرد که ضربه این بازیکن با بدشانسی به تیرک دروازه میزبان برخورد کرد.

در دقیقه ۲۸ و برخلاف روند بازی، «مائو ایکاردی» مهاجم آرژانتینی میزبان با پشت پای «کلمنت لنگله» سرنگون شد. داور با استفاده از سیستم VAR، نقطه پنالتی را نشان داد. «کیلین امباپه» پشت توپ ایستاد و گل نخست بازی را برای پاریسی‌ها به ارمغان آورد.

در دقیقه ۳۴ پاس عالی «آنتوان گریژمان» به دمبله رسید و بازهم این مهاجم با ضربه‌ای ضعیف نتوانست دروازه میزبان را باز کند.

سه دقیقه پس از آن، «لیونل مسی» ستاره آرژانتینی با شوتی غیر قابل مهار گل نخست بارسلونا را به نام خود ثبت کرد.

در ثانیه‌های تلف شده نیمه نخست، گریژمان با خطای مدافع میزبان سرنگون شد تا داور این مرتبه برای بارسلونا اعلام پنالتی کند. مسی پشت توپ ایستاد اما ضربه او را ناواس با واکنشی تماشایی مهار کرد تا امیدهای بارسلونا برای کامبک از بین برود.

نیمه دوم نیز با دوندگی بالا بازیکنان بارسلونا آغاز شد و شاگردان «رونالدو کومان» در تلاش برای گلزنی بوده و از میزبان نیز روشی تدافعی را در دستور کار داشت.

در دقیقه ۶۰ پاس تماشایی «جوردی آلبا» به مسی رسید و کاپیتان بارسلونا با تعلل بیش از حد این بخت را هدر داد.

در ادامه نیز حملات بارسلونا راهی به دروازه پیدا نکرد تا این تیم بیش از همیشه از نداشتن یک مهاجم تمام کننده، متضرر شود.

با این اوصاف پاری ‌سن ‌ژرمن فرانسه، نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها توانست جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را کسب کند.

بارسلونا هم همچون فصول اخیر نتوانست عملکرد قابل قبولی در لیگ قهرمانان داشته باشد. این تیم آخرین بار در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ به مقام نخست این مسابقات دست یافت.

سه‌شنبه شب نیز تیم‌های پورتو پرتغال و دورتموند آلمان با عبور از سد یوونتوس ایتالیا و سه‌ویا اسپانیا به یک‌چهارم نهایی رسیده بودند.

با این اوصاف برای اولین بار از فصل ۲۰۰۴، در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نه خبری از رونالدو خواهد بود و نه مسی حضور دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین