کد خبر: ۶۹۹۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

گوترش: سوریه کابوس زنده است

"آنتونیو گوترش"دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب به مناسبت دهمین سالگرد جنگ سوریه که حدود ۶۰ درصد از ساکنان آن با خطر گرسنگی روبه‌رو هستند گفت، این کشور "کابوس زنده" است.
گوترش: سوریه کابوس زنده است
آفتاب‌‌نیوز :

گوترش به خبرنگاران گفت: محال است که میزان ویرانی سوریه را درک کنیم، ملت آن با بدترین جنایت‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند که جهان در این قرن به خود دیده است. میزان وسیع این جنایت‌ها، وجدان انسان‌ها را شوکه می‌کند.

به گزارش رویترز، وی افزود: سوریه از صفحات اصلی ناپدید شده است، شرایط این کشور همچنان یک کابوس زنده است.

گوترش با بیان این که رساندن کمک‌های بشردوستانه به سوریه باید گسترش یابد، بر ضرورت افزایش ارسال این کمک‌ها به نیازمندان از طریق کانال‌های مختلف از جمله مرز این کشور تأکید کرد.

وی افزود: به همین خاطر بارها از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرده‌ام که در خصوص این مسأله اساسی [رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه] به توافق برسند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اولین بار روند کمک رسانی از طریق مرز سوریه را در سال ۲۰۱۴ از چهار نقطه مرزی تصویب کرد، اما در سال گذشته این شورا شمار مراکز کمک رسانی را به یک نقطه و آن هم در ترکیه کاهش داده است.

بحران سوریه از اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) آغاز شد و پس از گذشت زمان کوتاهی با ظهور گروه‌های تروریستی و اعزام تروریست‌ها از بیش از یکصد کشور جهان به این کشور، بحران به یک جنگ بین‌المللی در داخل مرزهای سوریه تبدیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین