کد خبر: ۶۹۹۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی

قلع و قمع لیگ برتری‌ها در جام حذفی

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی امروز با برگزاری ۵ دیدار دنبال می‌شود که در مهم‌ترین بازی استقلال در شهرقدس میهمان پیکان است.
قلع و قمع لیگ برتری‌ها در جام حذفی
آفتاب‌‌نیوز :

با قدمت‌ترین مسابقه ورزشی ایران یعنی جام حذفی فوتبال ایران از امروز وارد مرحله یک شانزدهم نهایی می‌شود؛ جایی که تیم‌های لیگ برتری وارد چرخه رقابت با تیم‌های از لیگ دسته یک، دو، سه و همینطور استانی خواهند شد. این مسابقات به علت کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا، حضور در سوپرجام و همین‌طور فرصت دیده شدن تیم‌های نه چندان مطرح و حاضر در لیگ‌های پایین ایران، اهمیت بالایی دارد.

در حال حاضر چندین مرحله از این مسابقات برگزار شده که بدون حضور تیم‌های لیگ برتری بوده اما از این پس و با حضور ۱۶ تیم لیگ برتر فوتبال ایران، تنور مسابقات با استقبال بیش‌تری دنبال خواهد شد.

امروز ۵ دیدار از ۱۶ دیدار این مرحله برگزار می‌شود که اکثر تیم‌ها لیگ برتری هستند و در نتیجه به اجبار بعضی از تیم‌های نامدار حذف خواهند شد. در مهم ترین بازی امروز، استقلال در شهرقدس میهمان پیکان است و یکی از این دو تیم باید جام حذفی را ترک کنند.

پیکان – استقلال/ ورزشگاه شهدای شهرقدس – ساعت ۱۷:۳۰

مصاف دو تیم لیگ برتر در نخستین دیدار از جام حذفی چندان قرعه مناسبی نیست؛ به خصوص که تیمی مانند استقلال باید با پیکان و مهدی تارتار رو به رو شود که در سال‌های اخیر نشان داده تیم سخت‌گیری در مصاف با صدرنشین‌های لیگ برتر است. بازی رفت این دو تیم در فصل جاری لیگ برتر هم با تساوی بدون گل پایان یافت. از قضا این دو تیم باید دو هفته دیگر در لیگ برتر به مصاف هم بروند.

فرهاد مجیدی در حالی در دومین تجربه مربیگری خود در بازگشت به استقلال وارد زمین مسابقه می‌شود که فصل گذشته در یک قدمی جام همراه با تیمش شکست خورد و نتوانست به اولین جام باشگاهی خود با تیم محبوبش دست یابد. او حالا این فرصت را دارد با پنج پیروزی متوالی در جام حذفی، قدیمی‌ترین جام ایران را بالای سر ببرد. فرهاد و تیمش به لطف پیروزی مقابل فولاد خوزستان از روحیه خوبی برخوردار هستند.

در سوی مقابل مهدی تارتار رزومه خوبی در جام حذفی دارد. سال گذشته او با نفت مسجدسلیمان تا یک قدمی فینال رسید اما در نهایت در دیداری دشوار مغلوب تراکتور شود. هر چند او در فصل جاری هم اعلام کرده هدفش با پیکان، موفقیت در جام حذفی نیست.

ذوب آهن - شهر خودرو/ ورزشگاه فولادشهر - ساعت ۱۵

دیگر قرعه دشوار این مرحله دیدار این دو تیم است. ذوب آهن بعد از نتایج ضعیف در نیم فصل نخست، مجتبی حسینی را به فولادشهر آورده و اولین پیروزی را هفته گذشته به دست آورد تا امیدهایش برای بهبود نتایج در فصل جاری زنده شود. برای ذوب آهن و حسینی، موفقیت در جام حذفی و کسب قهرمانی، راه به مراتب آسان‌تری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است.

اما در شهرخودرو وضعیت هم‌چنان ملتهب است. تیم رحمتی به علت تغییر و تحولات مدیریتی همچنان شرایط با ثباتی ندارد ولی نتایج خوبی را در بازی‌های اخیر خود کسب کرده‌اند. از طرفی علاقه تیم‌های متمول به بازیکنان شهرخودرو، دیگر موضوع مهم در اطراف شهرخودرو است که جو این تیم را تا حدودی به هم ریخته است. باید دید رحمتی در آستانه این بازی حساس، قادر به کنترل وضعیت تیمش مقابل تیم با روحیه ذوب آهن خواهد بود یا خیر.

گل گهر سیرجان – مس کرمان/ ورزشگاه شهید سردار سلیمانی – ساعت ۱۵

داربی استان کرمان یکی از مهم‌ترین بازی‌های امروز است. در یک سمت تیم لیگ برتری امیر قلعه‌نویی قرار دارد که در چند هفته اخیر نتایج خوبی را کسب نکرده و از کورس سهمیه لیگ قهرمانان آسیا عقب افتاده است اما جام حذفی سریع‌ترین راه برای رسیدن به این هدف است که قلعه‌نویی هم سابقه قهرمانی در آن را در کارنامه خود دارد.

در سوی مقابل مس کرمان یکی از قدرتمندترین تیم‌های لیگ دسته یک قرار دارد که در چند فصل گذشته با بدشانسی نتوانسته سهمیه لیگ برتر را به دست آورد. هر چند آن‌ها پرافتخارترین تیم کرمان هستند که در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشتند. رضا مهاجری، سرمربی صاحب نام هدایت این تیم را بر عهده دارد.

ماشین سازی تبریز- فولاد خوزستان/ ورزشگاه شهید سلیمانی (بنیان دیزل) – ساعت ۱۵:۱۵

دیگر دیدار دشوار این مرحله مربوط به تقابل این دو تیم لیگ برتر است. اگر چه یکی از دو تیم در قعر جدول و دیگری در کورس صدرنشین‌ها است. مهدی پاشازاده هنوز نتوانسته نتایج ماشین سازی را متحول و این تیم را از پایین جدول جدا کند ولی امیدوار است با افزایش هماهنگی در این تیم، ورق برای تیم تبریزی بچرخد. بقا در جام حذفی و حذف تیمی مانند فولاد خوزستان می‌تواند تبدیل به نقطه عطف ماشین‌سازان شود.

جواد نکونام و سعید آذری به عنوان سرمربی و مدیر فولاد خوزستان برای هر تورنمنتی تشنه موفقیت هستند. آن‌ها برای کسب یک جام قهرمانی با این تیم لحظه شماری می‌کنند و جام حذفی سریع‌ترین راه برای رسیدن به این هدف است.

آخرن مصاف این دو تیم در لیگ برتر در تبریز با یک گل به سود قرمزپوشان خوزستانی تمام شده بود.

نساجی – سایپا/ ورزشگاه وطنی قائمشهر – ساعت ۱۵:۱۵

نساجی برای احیای تیم باز هم دست به تغییر سرمربی تیم برده و این بار آخرین قهرمان جام حذفی را استخدام کرده است. ساکت الهامی که سال گذشته با تراکتور توانست جام قهرمانی را در مشهد به دست آورد، برای کمک به نساجی به قائمشهر رفته و حالا این فرصت را دارد تا توانایی‌های خود را در جام حذفی به نمایش بگذارد. البته او مجبور است از روی سکوها تیمش را هدایت کند چرا که در فینال جام حذفی فصل گذشته مقابل استقلال اخراج شد.

تیم میهمان برخلاف میزبان، همچنان به دنبال بروز استعدادهای خود با جمعی از بازیکنان جوان و همین‌طور مربی جوان و باانگیزه خود است. ابراهیم صادقی امیدوار است بعد از سال‌ها بازیگری و مربیگری در این تیم، سایپا را به یک دستاورد مهم در فوتبال ایران برساند و خاطرات خودش دهه هشتاد را تکرار کند. جام حذفی می‌تواند برای تیم او دستاورد خوب و مهمی باشد.

آخرین بازی این دو تیم در تهران با یک گل به نفع سایپا تمام شد.

ادامه مسابقات این مرحله در روز جمعه و یک بازی هم در روز شنبه دنبال می‌شود تا تکلیف ۱۶ تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین