کد خبر: ۶۹۹۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

روسیه: ترکیه به خرید اس-۴۰۰ ادامه می‌دهد

رئیس سرویس فدرال همکاری تکنیکی نظامی روسیه امروز (جمعه) ابراز امیدواری کرد که ترکیه با وجود فشارها از سوی آمریکا تسلیم نمی‌شود و به خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ ادامه می‌دهد.
روسیه: ترکیه به خرید اس-۴۰۰ ادامه می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

 دیمیتری شوگایف، رئیس آژانس همکاری دفاعی روسیه گفت: آمریکا به هر روشی که شده با تامین سامانه‌های دفاع موشکی به هر کشوری مخالفت می‌کند، به ویژه برای ترکیه مشکل ایجاد کرده‌اند و ما از آن آگاه هستیم.

وی ادامه داد: با وجود این مشکلات، شرکای ترکیه‌ای ما همچنان در مساله خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ که مساله امنیت ملی آنهاست، ثابت قدم هستند. من می‌دانم که آنها به کارشان ادامه می‌دهند.

این مقام مسئول روسی همچنین گفت: مسکو با چهار یا پنج کشور درباره سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ در حال گفت‌وگوست و برای صادرات سامانه‌های دفاعی موشکی "پانتسیر" به ۱۰ کشور نیز گفتگو می‌کند.

شوگایف همچنین گفت: روسیه در سال گذشته میلادی صادرات تسلیحاتی به ارزش 15 میلیارد دلار داشته است.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر نمی‌توانم تخمین کلی را اعلام کنم چون ابتدا باید به سمع و نظر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و اعضای کمیسیون همکاری فنی-نظامی برسد و آنها نخستین کسانی هستند که نتایج را مورد بررسی قرار می‌دهند. صادرات تسلیحاتی ما در سال گذشته میلادی موفقیت آمیز بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین