کد خبر: ۶۹۹۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

مناطق جلگه‌ای مازندران یخبندان می‌شود

بر اساس این پیش بینی ، هوای مازندران روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری است ، ولی صبح یکشنبه مناطق جلگه ای استان هم شاهد یخبندان خواهد بود.
مناطق جلگه‌ای مازندران یخبندان می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :


هواشناسی مازندران با انتشار جدول پیش‌بینی هفت روزه خود اعلام کرد که یخبندان صبحگاهی روز یکشنبه به مناطق جلگه‌ای استان می‌رسد.

طبق این جدول ، بارش باران و برف در مازندران که از عصر روز پنجشنبه از غرب استان شروع شده و تا ظهر امروز جمعه تمامی مناطق مازندران را در بر گرفته است ، روز شنبه هفته آینده نیز ادامه می یابد و دمای هوا هم به صورت محسوس کاهش خواهد یافت.

بر اساس این پیش بینی ، هوای مازندران روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری است ، ولی صبح یکشنبه مناطق جلگه ای استان هم شاهد یخبندان خواهد بود.

هوای مازندران روز سه شنبه تا پنجشنبه هفته آینده هم صاف تا نیمه ابری باقی می ماند و شهروندان شاهد افزایش نسبی دما خواهندبود. ساکنان دامنه ها و ارتفاعات هم وزش باد گرم را تجربه می کنند.

جدول پیش بینی پنج روزه دمای هوای مازندران هم نشان می دهد که دمای هوای استان طی روز شنبه نسبت به امروز جمعه کاهش در برخی مناطق تا ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران هم امروز در گرم ترین زمان به ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد ولی روز شنبه با کاهش ۶ درجه ای در گرم ترین زمان به هفت درجه بالای صفر خواهد رسید. در عین حال دمای هوای شبانگاهی ساری امشب در سردترین زمان به سه درجه و شنبه شب هم به منفی یک درجه کاهش خواهد یافت.

هواشناسی مازندران پیش از این با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به نفوذ سامانه سرد و بارشی از اواخر روز پنجشنبه هشدار داده بود که هم اکنون محقق شده است.

طبق این هشدار ، بارش باران و کولاک برف امروز جمعه سراسر استان را فرا می گیرد که با وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران در اطلاعیه خود هشدار داده بود که به علت بارش باران روز جمعه ، برخی مناطق جلگه ای استان شاهد آبگرفتگی معابر خواهد بود و در مناطق کوهستانی هم به خاطر بارش برف و مه گرفتگی ، جاده ها لغزنده می شود و ساکنان منطقه هم شاهد یخبندان ، اختلال و احتمال انسداد جاده‌ها خواهند بود.

هواشناسی در اطلاعیه هشدار نارنجی خود تاکید کرده بود که با تقویت جریانات سرد شمالی، آسیب به سازه‌ها و تاسیسات کم مقاوم، سرمازدگی نهالستان‌ها و افزایش مصرف انرژی دور از انتظار نیست و توصیه کرده بود تا نسبت به مدیریت مصرف انرژی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی گلخانه‌ها، دامداری‌ها و واحدهای مرغداری اقدام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین