کد خبر: ۶۹۹۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸

دعوت حزب کارگزاران از نیروهای متخصص برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر

در جلسه آنلاین دبیران اول استان‌های کارگزاران سازندگی ایران، حسین مرعشی سخنگوی حزب از همه نیروهای توانمند و متخصص حزبی و غیر حزبی خواست تا در انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کنند.
دعوت حزب کارگزاران از نیروهای متخصص برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر
آفتاب‌‌نیوز :

جلسه دبیران اول استان‌های حزب کارگزاران سازندگی ایران با حضور دبیرکل، سخنگو و نماینده حزب در جبهه اصلاحات ایران به صورت آنلاین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، امیر اقتناعی، معاون استان‌های دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گزارشی از وضعیت فعالیت حزب در استان‌های مختلف ارائه کرد.

در ادامه غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران سخنان خود در این جلسه مجازی را با شعری از مولانا درباره بعثت رسول اکرم (ص) آغاز کرد و در این رابطه گفت: پیغمبر (ص) دین اخلاق، معنویت و انسان‌دوستی را به جهانیان عرضه کرد و فرمود که هدف بعثت تکمیل مکرمت‌های اخلاقی و انسانی است.

کرباسچی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری در جهان و ایران به آموزه‌های دین محمد (ص) نیازمندیم، گفت: هر اندیشه‌ای که به چهار رکن دین اسلام یعنی اخلاق، معنویت، انسان‌دوستی و توجه به حقوق مردم را مورد تأکید قرار دهد، می‌تواند تأثیرگذار باشد. به ویژه که گرایش غالب جهان امروز هم به همین سمت و سو است. در این شرایط، شخصیت‌هایی که زندگی خود را با چنین دینی مزیَّن کردند، مورد اعتماد و توجه مردم قرار می‌گیرند.

وی در ادامه دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی را اتفاق مهمی در سطح جهان دانست و اظهار کرد: علی‌رغم توجه بیش از یک میلیارد نفر فقط در ٤٨ ساعت به این خبر اما متاسفانه به دلیل برخی تنگ‌نظری‌ها در داخل آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در توضیح اهمیت این اتفاق تاریخی گفت: کسی در جایگاه پاپ اعظم با آنهمه تشریفات فراوان مادی و نفوذ معنوی در ذهن و روان بیش از یک‌ونیم میلیارد مسیحی کاتولیک در جهان را پشتوانه خود دارد، علی‌رغم ضعف جسمانی و درد پا، پیاده در کوچه پس‌کوچه‌های نجف به خانه قدیمی و محقر یک پیرمرد خدایی رفت و با او دیدار کرد.

وی افزود: وقتی این تصاویر را می‌دیدم به یاد وعده ای افتادم که در تعلیمات اسلامی گفته شده زمانی که آن مصلح جهانی موعود ظهور می‌کند، مسیح هم به او اقتدا می‌کند. شاید صحنه‌ای که هفته گذشته در عراق و شهر نجف اتفاق افتاد را بتوان، یک رایحه و یک سایه بسیار کمرنگ و کوچکی از آن وعده شمرد.

کرباسچی درباره پیام این اتفاق خاطرنشان کرد: اگر دین محمد (ص) که دین اخلاق، معنویت، انسان‌دوستی، توجه به حقوق مردم، جدایی از زرق و برق‌های مادی و مخالفت با خشونت است، در زندگی وشخصیت کسی جاری باشد، این چنین مورد توجه قرار می‌گیرد و این می‌تواند مبنایی برای اخلاق سیاسی ما باشد.

وی اضافه کرد: باید به مردم، به زندگی مردم و به حقوق مردم عنایت داشته باشیم و به آنها نه به عنوان یک ابزار سیاسی، بلکه به زندگی مادی و معنوی آنها به عنوان مخلوقات خداوند توجه کنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات 1400 اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری ما فقط با جناح‌هایی که دنبال پیروزی در انتخابات هستند، مواجه نیستیم. ما با کسانی مواجهیم که می‌خواهند اصل انتخابات را تضعیف کنند.

وی نهاد انتخابات را مطالبه 120 ساله مردم ایران دانست که از صدر مشروطه تا بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از رهبران ما به آن توجه کرده‌اند، و هشدار داد: این نهاد اگر تضعیف شود، راهی در برابر این ملت نخواهد بود جز دیکتاتوری یا هرج و مرج و آشوب.

کرباسچی افزود: بنابراین همه کسانی که به ایران عشق می‌ورزند و دغدغه سرنوشت مردم را دارند، باید مسئله انتخابات را خیلی جدی بگیرند و نگذارند این نهاد در ذهن مردم یا در ذهن بخش‌هایی از حاکمیت آنقدر بی‌اهمیت شود که آنها را نسبت به تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات بی‌تفاوت کنند.

وی با انتقاد از براندازان خارج‌نشین، چپ‌های افراطی و بخشی از نیروهایی که خودشان را انقلابی می‌دانند، گفت: آنها خواسته یا ناخواسته نهاد انتخابات را نشانه رفته‌اند و به این امر توجه ندارند که ناامیدشدن مردم یا تنگ‌تر کردن دایره انتخاب شوندگان، منتهی به تضعیف نهاد انتخابات می‌شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران از احزاب و گروه‌ها به خصوص در جریان اصلاح‌طلب و حزب کارگزاران سازندگی ایران خواست تا همه همت خود را صرف کنند که نهاد انتخابات و حضور مردم در انتخابات تضعیف نشود.

وی با بیان اینکه تضعیف نشدن نهاد انتخابات حتی مهم‌تر از آن است که اموراجرائی کشور تماما به دست رقیب ما بیفتد، گفت: خوبی انتخابات این است که وقتی یکی از رقبای ما در انتخابات پیروز شدند، اگر در حل مشکلات مملکت موفق شدند که چه بهتر از این و اگر نتوانستند، بهترین شرایط برای کسانی است که دنبال فکر سیاسی دیگری هستند.

کرباسچی درباره تاثیر رای و نظر مردم بر فضای سیاسی کشور هم گفت: قطعا امروز برای حل مسائل خارجی همه خواهان احیای برجام هستند. کسانی که زمانی علیه برجام سخن می‌گفتند، اگر در جریان انتخابات بگویند می‌خواهند از برجام خارج شوند و به دنبال ساز و کارهای دیگری هستند، گمان نمی‌کنم شانسی برای رأی‌آوری داشته باشند.

در ادامه حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران سازندگی ایران ضرورت قیام انتخاباتی و بسیج عمومی همه سیاسیون و مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب را با توجه به شرایط پیچیده داخلی و خارجی موجود مطرح کرد و گفت: در غیاب دغدغه عمومی نسبت به انتخابات، معلوم نیست که سرنوشت کشور به کدام سو حرکت کند.

وی نسبت به خطر ظهور نوعی از رادیکالیسم هشدار داد و اضافه کرد: حاملان این رادیکالیسم، هر چند در ظاهر به انقلاب اسلامی بسیار متعهدند، اما برای کشور خطر بزرگی محسوب می‌شوند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران در ادامه با اشاره به تجربه دولت احمدی‌نژاد گفت: هر چقدر هم این نیروها شعارهای انقلابی سر دهند اما خطر زیادی برای نظام و رهبری می‌توانند ایجاد کنند.

وی نسبت به عدم حساسیت کافی سیاسیون و رسانه‌ها نسبت به پیش‌روی رادیکال‌ها انتقاد کرد و با اشاره به رفتارهای مجلس یازدهم گفت: این خطری است که همه را تهدید می‌کند ولی با همدلی و همکاری بین همه نیروها می‌توان از آن جلوگیری کرد.

مرعشی در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت انتخابات شوراهای شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز ثبت نام انتخابات شوراها لازم است دبیران اول حزب در همه شهرها، افراد متخصص و توانمند حزبی و غیر حزبی را شناسایی و برای ثبت نام در انتخابات تشویق کنند تا انشااله با انتخابات پرشوری مواجه باشیم.

در ادامه این جلسه، یداله طاهرنژاد، نماینده حزب کارگزاران سازندگی ایران در جبهه اصلاحات ایران گزارشی از روند تشکیل این جبهه ارائه کرد و به برخی از سوالات حاضران در این باره پاسخ گفت.

طاهرنژاد همچنین با اشاره به لزوم پایبندی همه احزاب و جریان‌ها به تصمیمات جبهه اصلاحات ایران، بر تعهد کارگزاران بر اجرای تصمیمات این نهاد در سراسر کشور تاکید نمود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین