کد خبر: ۶۹۹۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

باید و نبایدهای "چهارشنبه سوری"

معاون آموزش سازمان آتشنشانی کرمانشاه برخی نکات ایمنی برای پیشگیری از بروز حوادث در شب چهارشنبه آخر سال را تشریح کرد.
باید و نبایدهای
آفتاب‌‌نیوز :

بهنام محمدزاده در نشست خبری امروز (23 اسفند) با اشاره به سنت دیرینه ایرانیان در روشن کردن آتش در شب چهارشنبه آخرسال، هشدار داد: افراد از روشن کردن آتش در کنار محل نگهداری سوخت در منزل، کنار خودرو، کنار پمپ بنزین ها و سایر مکان های مشابه که امکان آتش سوزی وجود دارد به طور جد خودداری کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود افراد بطور جد از روشن کار آتش در پارکینگ یا مکان های بسته خودداری کنند.

محمدزاده با بیان اینکه آتش ایجاد شده باید در ابعاد کوچک باشد، گفت: پس از پایان مراسم افراد باید از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد در این شب از روی آتش می پرند که ضمن توصیه نسبت به خودداری از انجام این کار، به افرادی که تمایل به انجام آن دارند توصیه می شود از لباس های گشاد هنگام پریدن از روی آتش استفاده نکنند.

محمدزاده گفت: موارد بسیاری داشته ایم که افراد با لباس گشاد از روی آتش پریده اند و با آتش گرفتن لباس، بدن آنها دچار سوختگی شده است.

این آتشنشان در ادامه به استفاده از مواد محترقه در شب چهارشنبه سوری اشاره کرد و افزود: متاسفانه استفاده از مواد محترقه در شب چهارشنبه آخرسال مرسوم شده و بسیاری نوجوانان و جوانان از این مواد خطرناک و آتش زا استفاده می کنند.

محمدزاده به والدین هشدار داد که در روزهای نزدیک به چهارشنبه سوری حتما مراقب فرزندان خود باشند و درب انباری و مکان هایی که می شود در آن ها مواد محترقه نگهداری کرد را قفل کرده و بصورت مرتب جای جای خانه را بررسی کنند.

معاون آموزش سازمان آتنشانی کرمانشاه افزود: حوادث بسیاری ناشی از انبار کردن مواد محترقه را در سالهای اخیر شاهد بوده ایم، بنابراین توصیه می‌شود والدین این نکته مهم را جدی بگیرند.

محمد زاده توصیه کرد: والدین برای فرزندان مواد محترقه استاندارد خریداری کرده و تا شب چهارشنبه سوری این مواد محترقه کم خطر را دور از دسترس فرزندان خود نگه دارند.

وی افزود: در شب چهارشنبه سوری هم توصیه می‌شود والدین حتما کنار فرزندان خود باشند و نگذارند آنها وارد محیط های پرخطر شده و یا از مواد محترقه پرخطر مانند اکلیل سرنج استفاده کنند.

محمدزاده همچنین توصیه کرد: افراد از پرتاب کردن مواد محترقه به سمت دیوار، خودرو و یا شیشه منازل بطور جد خودداری کنند.

این آتشنشان توصیه کرد: افراد در شب چهارشنبه آخر سال، مخازن نفت و مواد سوختی را در حیاط و پشت بام جمع آوری کنند، چرا که بارها شاهد این بوده‌ایم که با پرتاب مواد محترقه در حیاط منازل و پشت بام، واحد مسکونی دچار حریق شده است.

وی همچنین توصیه کرد: افراد در این شب از پارک کردن خودرو در کوچه و بویژه گذرهای تنگ و باریک خودداری کرده و خودروها را به مکان امنی منتقل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین