کد خبر: ۶۹۹۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
تبلیغات

بیوگرافی کامل و بررسی آثار فریدون آسرایی، خواننده پاپ

از برترین آثار فریدون آسرایی می‌توان به قطعه سلام اشاره کرد، به نوازندگی سعید حضرتی، نوازنده مطرح ویولن کشور و ترانه‌ای از حسین غیاثی که این کار را به برترین و قویترین ملودی سال ۱۳۸۸ تبدیل کرد.
بیوگرافی کامل و بررسی آثار فریدون آسرایی، خواننده پاپ
آفتاب‌‌نیوز :

فریدون آسرایی از خوانندگان پاپ، آهنگساز و ترانه‌سرای ایرانی در ۱۵ مرداد ۱۳۳۵ در منطقه آسارا از توابع شهرستان کرج به دنیا آمد. آسرایی تا مقطع دیپلم در ایران تحصیل کرد. پس از گذراندن دوره خدمت خود برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی به فیلیپین رفت. فریدون آسرایی بعد از تحصیلات مقدماتی به شهر ونکوور کانادا مهاجرت و حدود ۱۴ سال در آنجا زندگی کرد.

فعالیت هنری فریدون آسرایی

این خواننده، در سال ۱۹۸۸ میلادی فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه هنر و موسیقی آغاز نمود. وی توانست با همکاری کامران، هنگامه و رامین زمانی گروه غزال را تشکیل دهد. همچنین دو سال بعد از آن گروه پرواز را راه انداخت که ترانه ایران ایرانم نتیجه این همکاری بوده است. نخستین آلبوم فریدون آسرایی با تنظیم رامین زمانی به نام "اولین سلام" در سال ۱۳۸۰ روانه بازار شد. ترانه‌های این آلبوم عبارتند از: اولین سلام، گل اندام، جاده عشق، دختر بندر، جدایی، شاه چراغ، تو‌ای یار، اگه می‌شد و ایرانم.

پس از بازگشت از کانادا، با انتشار دومین آلبوم رسمی خود به نام «غریبه»، فعالیت هنری خود را در ایران آغاز کرد. ملودی هفت ترانه این آلبوم را خودش ساخت. ترانه گل هیاهو و غریبه از این آلبوم بسیار شنیده شد و مورد توجه قرار گرفت. فریدون آسرایی با تماشا کردن فیلم‌هایی همچون از کرخه تا راین و آژانس شیشه‌ای با فضای جنگ آشنا شد و احساس ترانه «بوی سیب» را به دست آورد. با غریبه (ترانه مورد علاقه‌ش) راه خواندنش را پیدا کرد. همچنین بعد از آلبوم غریبه، به ترتیب آلبوم‌های «از تو دورم» در سال ۱۳۸۶، «ریمیکس» در سال ۱۳۸۷، «خاطرات گم شده» در سال ۱۳۹۰ و آلبوم «عشق یعنی» را در سال ۱۳۹۳ منتشر کرد. این خواننده بیش از ۲۴ تک آهنگ در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

از برترین آثار فریدون آسرایی می‌توان به قطعه سلام اشاره کرد، به نوازندگی سعید حضرتی، نوازنده مطرح ویولن کشور و ترانه‌ای از حسین غیاثی که این کار را به برترین و قویترین ملودی سال ۱۳۸۸ تبدیل کرد.

افتخارات

در سال ۱۳۹۴، در سومین جشن سالانه موسیقی ما جایزه بهترین آلبوم سال به انتخاب کارشناسان برجسته موسیقی کشورمان به آلبوم "عشق یعنی" فریدون آسرایی تعلق گرفت.

سفیر مبارزه با مواد مخدر

فریدون آسرایی، در راستای افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر، آلبوم گروهی «بگو نه» را روانه بازار کرد. به همین خاطر عنوان سفیر مبارزه با مواد مخدر را در استان البرز کسب کرد. در ضمن در این آلبوم دیگر خوانندگان برجسته کشور همچون رضا صادقی، علیرضا عصار، حامد زمانی، مجتبی کبیری نیز همکاری داشتند.

کنسرت‌ها

در چند سال اخیر این خواننده توانسته است به کمک و رهبری ارکستر امیرحسین محمودی کنسرت‌های بسیار زیادی در شهر‌های مختلف ایران برگزار کند و با استقبال خوبی هم از سوی طرفدارانش روبه رو شده است.

فعالیت تلویزیونی فریدون آسرایی

همچنین از فعالیت‌های تلویزیونی فریدون آسرایی می‌توان به داوری در برنامه شب کوک در شبکه نسیم اشاره کرد. این برنامه در زمینه استعدادیابی خوانندگی به کارگردانی و اجرای باربد بابایی در سال ۱۳۹۴ برای مخاطبان شبکه نسیم روی آنتن رفت. از دیگر داوران این مسابقه تلویزیونی می‌توان مهدی یغمایی و پوریا حیدری را نام برد. همچنین این خواننده در مقابل برخی واکنش‌ها و انتقاد‌ها در مورد مسابقه خوانندگی شب کوک می‌گوید: می‌خواهیم از موسیقی حمایت کنیم. در حقیقت او معتقد است این دسته از واکنش‌های تخریبی از سمت رسانه‌ها و افرادی است که از موسیقی هرگز دل خوشی نداشته و ندارند. همچنین می‌گوید در سری دوم این برنامه اتفاقات جدیدی خواهد افتاد و پیش بینی می‌کند استقبال چشمگیری از آن شود.

آهنگ مورد علاقه مردم در کنسرت‌هایش از زبان فریدون آسرایی

آهنگ آهای خوشگل عاشق شامل بیشترین همراهی مخاطبان حاضر در سالن می‌شود که از این جهت بسیار خوشحال هستم. به طور معمول این قطعه یک مرتبه در میان کنسرت و یک مرتبه در پایان زمان اجرا، برای طرفداران عزیز خوانده می‌شود.

ازدواج فریدون آسرایی

فریدون آسرایی در مصاحبه تلویزیونی‌اش در برنامه خندوانه از شبکه نسیم می‌گوید: بیرون از کشور دوران نامزدی کوتاهی داشته و چندین بار عاشق شده ولی به ازدواج نرسیده است. اکنون این خواننده محبوب موسیقی پاپ کشورمان، مجرد است.

آهنگ‌های جدید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین