کد خبر: ۶۹۹۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲

آتشی که در خاندان سلطنتی انگلیس به پا شد

حرف‌های هری، نوه ملکه انگلیس و همسرش مگی مدتی است که به یکی از مهمترین عناوین نخست روزنامه‌های امروز جهان و به ویژه انگلیس بدل شده است. هری گفته است بخش بزرگ علت ترک کاخ انگلیس از سوی او و همسرش نژادپرستی بود و آنها خصومت نژادپرستانه خانواده سلطنتی انگلیس را تحمل نکردند.
آتشی که در خاندان سلطنتی انگلیس به پا شد
آفتاب‌‌نیوز :

برخی اخبار امروز (۲۳ اسفند ماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه» در گزارشی با عنوان «مرکلیسم، بدون مرکل» نوشته است: انتخابات محلی در جنوب غرب آلمان با شکست حزب مرکل، نوید خیزش حزب سبز را می‌دهد. وینیفرید کرچمان، آموزگار سپیدموی زیست‌شناسی در ایالت پورشه و بوش و دیملر، گوی رقابت را با صنایع فولاد و الکترونیک برده است. با همان شعار و قد و قواره‌ای که آنگلا مرکل در ۲۰۱۳ پیروز شد، آمده است؛ «شما مرا می‌شناسید».

«سان» نوشته است: نورهای روشنگر صحنه بر قدرت‌های سلطنت ملکه، چارلز ولیعهد و ویلیام نوه ملکه انگلیس، تابیده است. ناظران کاخ باکینگهام می‌گویند: بحرانی که هری و مگان نوه دیگر ملکه و همسرش با تبعیض نژادی حاکم بر سلطنت در انگلیس عیان کردند، باعث شده که نیاز به اصلاحات در کاخ بیش از همیشه حس شود. دوک و دوشس ترک کرده کاخ، با تیغ تیز حقیقت درباره خانواده سلطنتی، آنها را به هم ریختند. از کاخ، کسی پاسخ آنها را نداده است، اما به نظر می‌آید ملکه انگلیس شاخه زیتون به سوی زوج رفته دراز کند.

برخی رسانه های دیگر نیز به این موضوع پرداخته اند؛ «دیلی میرور» نوشته است: بدترین بحران سلطنتی در ۸۵ سال. مقصود رها کردن سلطنت از سوی پادشاه انگلیس برای یک عشق در ۸۵ سال پیش بود.

«دیلی تلگراف»: دوشس، شجاعت به خرج داد.

«دیلی میل»: چه غمناک؛ اتهامات سمی علیه خانواده سلطنتی انگلیس.

«تایمز»: کاخ در بحران است.

از سوی دیگر «وال ستریت جورنال» در گزارشی با عنوان «خودروهای برقی» نوشته است: به خیالبافی رویایی می‌ماند. آمریکا باید تا ۶۰ درصد گازهای متصاعد در آن کشور را کاهش دهد. این رویای بایدن است. آمریکا برای رسیدن به هدف‌های خود در تغییرات اقلیمی باید تا سال ۲۰۳۰ صنعت خودروسازی را برقی کند. واقعیت بخشیدن به چنین رویایی، دشوار است.

ابری شگفت‌انگیز در بهار و تابستان مریخ به طول یک هزار و هشتصد کیلومتر هر صبح بر فراز کوه آتشفشان پس از تابش خورشید بر آن و محو شدنش، ظاهر می‌شود. ۱۷ کیلومتر در آسمان مریخ، سیر می‌کند. بادهای مریخی با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت آن را شتاب می‌دهند. دو ساعت و نیم می‌پاید و در زیر اشعه خورشید، ناپدید می‌شود. ابری، با انبوه آب. ابری شگفت‌انگیز به طول یک هزار و هشتصد کیلومتر. نخستین بار این ابر را سفینه روسی در دهه هفتاد میلادی بر روی عکس شکار ثبت کرد، اکنون سفینه چینی، رازهای آن را آشکار می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین