کد خبر: ۶۹۹۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

کره‌شمالی،تماس‌های دولت بایدن را افشا کرد:مذاکره نمی‌کنیم

یک مقام ارشد دولت بایدن شنبه تاکید کرد، کره شمالی به تماس دیپلماتیک پشت پرده‌ای که از اواسط فوریه از سوی دولت جدید واشنگتن به ویژه با هیات پیونگ‌یانگ در سازمان ملل آغاز شده، پاسخی نمی‌دهد.
کره‌شمالی،تماس‌های دولت بایدن را افشا کرد:مذاکره نمی‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

 افشای تماس‌های آمریکا که تاکنون ناموفق مانده و قبلا هم گزارش نشده بود، سوالاتی را درباره نحوه برخورد دولت بایدن با تنش‌های روزافزون با پیونگ‌یانگ بر سر تسلیحات هسته‌ای و برنامه‌ موشک‌های بالستیک آن ایجاد می‌کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحولات همچنین ابعاد جدیدی به سفر وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا به کره جنوبی و ژاپن در روزهای آتی می‌دهند؛ جایی که نگرانی‌ها بر سر زرادخانه هسته‌ای کره شمالی احتمالا در صدر دستورکار باشد.

این مقام ارشد دولت بایدن که خواست نامش فاش نشود، جزئیات جدیدی در رابطه با این فشار دیپلماتیک ارائه کرد. اما او گفت که "تلاش‌هایی برای دسترسی به دولت کره شمالی از طریق چندین کانال از اواسط فوریه از جمله در نیویورک بوده است."

او افزود: تا به امروز، ما هیچ پاسخی از جانب پیونگ یانگ دریافت نکرده ایم.

هیات کره شمالی در سازمان ملل به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداد.

دولت بایدن فعلا در توصیف علنی رویکرد اصلی خودش در قبال کره شمالی احتیاط به خرج داده و تاکید دارد که یک بررسی سیاستگذاری جامع در دستورکار است، به ویژه بعد از تعامل بی‌سابقه دونالد ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که حاصلی نداشت. تلاش‌های ترامپ نتوانست کره شمالی را برای تسلیم تسلیحات هسته‌ای خود متقاعد کند.

این مقام دولت بایدن به رویترز گفت، به نظر می‌رسد بیش از یک سال است که هیچ گفت وگوی فعالی میان ایالات متحده و کره شمالی وجود نداشته است، به ویژه در خاتمه دولت ترامپ و آن هم با وجود چندین بار تلاش در آن دوره از سوی ایالات متحده.

این مقام آمریکایی درباره اینکه سکوت پیونگ‌یانگ چگونه می‌تواند بر سیاستگذاری دولت بایدن در قبال کره شمالی تاثیر بگذارد، اظهارنظری نکرد. انتظار می‌رود سیاست آمریکا ظرف هفته‌های آتی مشخص شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین