کد خبر: ۶۹۹۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

پمپئو: در برابر ایران به جایی که می خواستیم، نرسیدیم

پمپئو برای نخستین بار اذعان کرده که دولت ترامپ در رسیدن به هدف غایی خود در قبال ایران، ناکام ماند.
پمپئو: در برابر ایران به جایی که می خواستیم، نرسیدیم
آفتاب‌‌نیوز :

"مایک پمپئو" وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه ای اذعان کرد سیاست "فشار حداکثری" دولت ترامپ به هدف نهایی خود که همانا تسلیم کردن ایران و واداشتن این کشور به دست برداشتن از برنامه هسته ای بود، نرسید.

به گزارش وب سایت خبری "هیل" آمریکا، پمپئو روز یکشنبه در یک مصاحبه رادیویی برای نخستین بار اذعان کرد که دولت ترامپ در رسیدن به هدف نهایی خود در قبال ایران یعنی رسیدن به توافقی که تهران را از تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای بازدارد، ناکام ماند؛ اما در عین حال تاکید کرد سیاست فشار حداکثری توانسته ایران را به عقب نشینی وادارد.

مقامات دولت ترامپ پیشتر بارها در برابر انتقادها از بی نتیجه بودن سیاست فشار حداکثری علیه ایران، سیاست خود علیه ایران را دارای دستاوردهای زیاد می دانستند.

حالا اما پمپئو گفته است سیاست فشار دولت ترامپ عیله ایران به هدف غایی خود نرسیده است.

او مدعی شد:" ایرانی ها زور را درک می کنند. آنها قدرت را می فهمند و عزم راسخ طرف مقابل را درک می کنند. ما این را نشان دادیم. و وقتی ما این کار را کردیم ، ایرانی ها عقب نشینی کردند."

او در ادامه افزود: "البته ما به جایی که امیدوار بودیم نرسیدیم و نتوانستیم ایران را از تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای بازداریم اما توانستیم کارهای بسیار زیادی را انجام دهیم و پیش برویم."

او در ادامه به دولت بایدن درباره احتمال پیوستن دوباره به توافق هسته ای با ایران موسوم به "برجام" هشدار داد و گفت چنین اقدامی امنیت خاورمیانه را به خطر می اندازد.

او گفت:" اگر این دولت (دولت بایدن) چنین کاری کند و به توافق کم ارزشی که دولت اوباما با ایران بست برگردد، امنیت آمریکا را به خطر خواهد انداخت... با این کار امنیت اسراییل کمتر خواهد شد و امنیت کشورهای خاورمیانه به خطر می افتد و سراسر منطقه شاهد ثبات کمتری خواهد بود."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین