کد خبر: ۷۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۳ - ۱۲:۴۵

جوابیه فارس به موسویان

آفتاب‌‌نیوز :  این خبرگزاری در این توضیح آورده است:
1 - جوابيه آقاي موسويان به غالب رسانه‌ها ارسال شده است اما با كمال تعجب و تاسف پاسخ ايشان براي خبرگزاري‌فارس ارسال نشده است و پاسخ ايشان را در سايتها و برخي مطبوعات مشاهده كرديم.
2- مصاحبه آقاي موسويان در روز شنبه 26/10/83 در روزنامه جمهوري اسلامي با اين تيتر كه «حاضريم فراتر از پروتكل الحاقي به اروپائيها تضمين بدهيم!» منتشر شد. اما هيچ واكنشي را از سوي آقاي موسويان برنيانگيخت.برخي نمايندگان مجلس با مشاهده اين خبر در روزنامه جمهوري اسلامي و عدم تكذيب آن از سوي آقاي موسويان با استناد به همين خبر واكنشهايي نشان دادند و خبرگزاري فارس نيز آنها را منعكس كرد.
3 - هيچ خبري در خصوص مصاحبه آقاي موسويان با فرانكفورتر در فارس منتشر نشده است. بلكه در روز يكشنبه 27/10/83 تنها واكنش برخي نمايندگان در خصوص اظهارات ايشان منعكس شده است.
4 - آقاي موسويان در مصاحبه با فرانكفورتر آلگمانيه گفته‌اند (روزنامه جمهوري اسلامي به نقل از ايرنا) :« در صورتيكه اروپايي‌ها معتقدند كه اين پروتكل(الحاقي) كافي نيست، حاضريم پيشنهادهاي جديد آنان را بشنويم.» وي افزود: «ما در رابطه با اين پيشنهادها به طور انعطاف‌پذيري مذاكره خواهيم كرد و به طور انعطاف پذيري نيز يك راه حل موثر را تاييد خواهيم كرد»
برداشت روزنامه جمهوري اسلامي از اين همه‌انعطاف در كنار مواضع قبلي آقاي موسويان خيلي دور از ذهن نيست.
5 - خبرگزاري فارس در عين حال از موضع صريح جناب آقاي موسويان مبني بر «تكذيب آمادگي ايران براي دادن تضمين‌هاي بيشتر» استقبال مي‌كند و خاطر نشان مي‌سازد اين امكان فراهم بود كه ايشان بطور انعطاف‌پذيري با خبرگزاري فارس مذاكره كنند و بطور انعطاف‌پذيري نيز يك راه‌حل موثر براي اصلاح آنچه مورد نظر ايشان بود بيابند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین