کد خبر: ۷۰۰۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

افشاگری نیویورک تایمز از تعداد واقعی نیروهای آمریکایی در افغانستان

روزنامه نیویورک تایمز با استناد به مقام‌های آمریکایی، اروپایی و افغان گزارش کرد، تعداد ۳۵۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان مستقر هستند که به میزان ۱۰۰۰ تا بیشتر از رقمی است که رسما توسط واشنگتن افشا شده است.
افشاگری نیویورک تایمز از تعداد واقعی نیروهای آمریکایی در افغانستان
آفتاب‌‌نیوز :

واشنگتن روز ۱۵ ژانویه اعلام کرد، پنتاگون به طور کامل دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق برای کاهش تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان از ۱۴۰۰۰ نفر به ۲۵۰۰ نفر را اجرا کرده است. در این میان تیم جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا هنوز تصمیم نهایی را در مورد اینکه توافق ترامپ با طالبان را اجرا کرده و تعداد ۲۵۰۰ سرباز باقی مانده را تا اول مه از افغانستان خارج سازد، اتخاذ نکرده است.

لورل میلر، یک مقام ارشد سابق وزارت امور خارجه آمریکا که در زمینه دیپلماسی افغانستان و پاکستان کار کرده به نیویورک تایمز گفت: تا حدی این جا انداختن ارقام بازتاب خودسر عمل کردن در وسواس سیاسی به اعلام ارقام مشخص است.

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، این تفاوت زیاد در ارقام با این حقیقت که برخی نیروهای عملیات ویژه و واحدهای موقت در افغانستان "بدون ثبت رسمی" حضور دارند توضیح داده می‌شود. این نیروها به گفته یک منبع دیگر، شامل تکاوران ویژه ارتش از واحد نیروهای فرماندهی عملیاتهای ویژه مشترک هستند.

نیویورک تایمز متذکر شد که بیشتر بودن تعداد سربازان مستقر در این کشور به نسبت آنچه که وزارت دفاع آمریکا رسما فاش ساخته یک عرف رایج است که در قبال سوریه تا یمن و مالی هم استفاده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون تاکید دارد که تعداد سربازان در افغانستان همچنان ۲۵۰۰ نفر است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در نامه‌ای برای اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در اوایل ماه جاری میلادی که به بیرون درز کرد به طرح چند پیشنهاد درخصوص چگونگی تسریع فرآیند صلح در افغانستان شامل یک توافق بازبینی شده برای کاهش ۹۰ روزه خشونتها و یک کنفرانس تسهیل شده توسط سازمان ملل با دست اندرکاران بین‌المللی از جمله روسیه، چین، هند، ایران و پاکستان پرداخته است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، در این نامه از رئیس جمهور افغانستان خواسته شده تا "فوریت لحن من (بلینکن) را درک کند" و این نامه از سوی اشرف غنی به عنوان یک تحقیر شخصی دریافت شده است.

ماه گذشته میلادی لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد، خروج سربازان آمریکایی طبق برنامه زمانی تنها در صورتی که طالبان به اجرای شرایطش در توافق از جمله کاستن از خشونتها و قطع روابط با سازمان‌های تروریستی بپردازد، ادامه یافته و تا ماه مه تکمیل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
خب؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین