کد خبر: ۷۰۰۱۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

جوان‌ترین زن گردشگر جهان چگونه هزینه سفرهایش را تامین می‌کند؟

لکسی آلفورد تا ۲۱ سالگی توانست به چهار گوشه جهان سفر کند و همۀ کشورها را از نزدیک ببیند. او اکنون در ۲۲ سالگی، با استفاده از وبسایت خود همچنین امکانات شبکه‌های اجتماعی، به یک راهنمای پرشور برای الهام بخشیدن به مسافران جوانی تبدیل شده که قصد دارند تجربه او را تکرار کنند.
جوان‌ترین زن گردشگر جهان چگونه هزینه سفرهایش را تامین می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

او اهل شمال کالیفرنیا است و در حال حاضر ساکن لس‌آنجلس است. لکسی آلفورد زادگاهش را ایالتی با بیشترین تنوع قومی و فرهنگی در سراسر آمریکا توصیف می‌کند و می‌گوید: «هیچ کجای دنیا را به اینجا ترجیح نمی‌دهم.»

او اکنون در سن ۲۲ سالگی عنوان جوانترین گردشگر جهان را کسب کرده و به همین مناسبت، یورونیوز با او به گفتگو نشسته است.

* سلام لکسی، آیا در سال گذشته هم توانستید به سفرهایتان ادامه دهید؟

«سال گذشته سال عجیبی بود. من [اوایل مارس گذشته] دقیقا یک روز قبل از آنکه اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا تایید شود، برای دیدن کارناوال به برزیل رفته بودم. اما مجبور شدم به ایالات متحده برگردم و بعد از آن هم که ما در یک قرنطینه کامل بودیم. با این وجود بله، در دوران قرنطینه هم برای کار به مسافرت رفتم. من به ترکیه رفتم تا یک سفر دو هفته‌ای جاده‌ای برای صفحه‌ام در یوتیوب انجام دهم و یک سفر جاده‌ای دو هفته‌ای دیگر نیز در کردستان عراق داشتم.»

* آیا از همان ابتدا قصد داشتید جوانترین فردی شوید که به همۀ کشورهای دنیا سفر کرده است؟

«این اتفاق بصورت تدریجی افتاد. من از زمانی که خیلی جوان بودم شروع به مسافرت کردم زیرا مادرم یک آژانس مسافرتی دارد؛ او این کسب و کار را زمانی آغاز کرده بود که تنها ۱۹ سال داشت. او همواره در دوران مدرسه هم من را با خود برای کاوش به سفر می‌برد که تجربه‌ای عالی بود. این سبک زندگی من بود و باعث شد تا ۱۸ سالگی بتوانم به حدود ۷۰ کشور جهان سفر کنم.»

«من دوران دبیرستان را هم زودتر به پایان رساندم و توانستم مدرک کاردانی خودم را در ۱۸ سالگی بگیرم. یکی از بزرگترین آرزوهایم از ۱۲ سالگی این بود که بتوانم یک سال زندگی را به دور از محیط کار و مدرسه تجربه کنم. به همین دلیل شروع به پس انداز کردم و پول زیادی را جمع کردم تا بتوانم برای یک سال همه چیز را ترک کنم و به دور دنیا سفر کنم.»

«می خواستم تا آنجا که می‌شود دنیا را ببینم و چیزهای تازه‌ای یاد بگیرم و در آن فرصت یکساله‌ای که برای سفر بوجود آوردم، این فکر به ذهنم خطور کرد که چند کشور در جهان وجود دارد؟ در آن زمان ۱۸ سال داشتم و می‌دانستم که فرصت کافی برای برآورده کردن آرزوهایم دارم. بعد از آن در گوگل جستجو کردم تا ببینم جوانترین فردی که تا آن زمان به همه کشورهای جهان سفر کرده کیست؟ فهمیدم جیمز اسکیت [بریتانیایی] در گینس رکورد دارد. آنجا بود که تصمیم گرفتم آرزویم را عملی کنم. می‌دانستم اگر چنین کاری نکنم، تا آخر عمر پشیمان خواهم شد.»

* مردم زیادی هستند که آرزوی چنین سفری را دارند اما محدودیتهای مالی و زمانی مانع عملی شدن آرزویشان می‌شود. هزینه‌های یکسال سفر خود را چگونه تامین کردید؟

«من همۀ هزینه این سفر را خودم تامین کردم. من از سن بسیار پایین کار کردن را در آژانس مسافرتی مادرم شروع کرده بودم. من آدم خوش شانسی بودم زیرا نه تنها از این راه پول درآوردم بلکه چیزهای زیادی هم درباره سفر کردن آموختم. بویژه در این باره که چگونه می‌توان چنین سفری را با بودجۀ کمی انجام داد.»

«من برای یک دوره یک سال و نیم بطور جدی روی پس انداز پولم تمرکز کردم. در همین مدت دوربینم را نیز برداشتم و شروع به کار روی وبلاگم کردم و درباره شبکه‌های اجتماعی چیزهای زیادی یاد گرفتم. سپس شروع به ملاقات با مردمی کردم که در این صنعت فعال بودند و شبکه‌ای از ارتباطات را برای خودم بوجود آوردم. سپس به آرامی شروع به یافتن مشتریانی کردم که برایشان محتوا می‌نوشتم و همین کار اساس فعالیت حرفه‌ای شد که امروز مشغول آن هستم.»

* در میان جاهایی که بازدید کرده‌اید آیا مکانی وجود دارد که علاقه ویژه‌ای به آن داشته باشید؟

«من به دلایلی متفاوت، جاهای مختلفی را دوست دارم. من اندونزی را برای غواصی خیلی دوست دارم. من یک غواص هستم و دنیای زیر آب برایم بسیار جذاب است. ونزوئلا را به دلیل طبیعت زیبایش و مردم مهربانش دوست دارم. پاکستان مهمان نوازترین کشوری بود که من سفر کردم، چشم اندازهای کوهستانی این کشور نیز فوق‌العاده است. مصر را برای تاریخش دوست دارم. کاری که برای حفظ این تاریخ شده، باورنکردنی است. هنوز هم می‌توانید رنگ‌ها و دودها را روی دیوارهای درون اهرام بزرگ ببینید. و ایسلند؛ یک جزیره منحصربفرد، منحصربفرد‌ترین مکان در جهان.»

* جایی هست که نخواهید به آنجا برگردید؟

«جایی نیست که نخواهم به آنجا برگردم. اما تجربه‌ای که اکنون از سفرهایم دارم با تجربه سه سال پیش من متفاوت است. اکنون کمتر به شمردن کشورها می‌پردازم و بیشتر به دنبال تجربیات منحصر به فرد در جریان سفرهایم هستم. بنابراین اکنون سفرهایم بستگی به فرصتهایی دارد که در آن مکان‌ها در انتظارم است.»

«یک چیز مهم اینکه تجربه‌های سفر بستگی به مردمان آن سرزمین دارد. این مردم هستند که می‌توانند یک سفر را عالی یا متوقف کنند. این مردم هستند که باعث می‌شوند تجربه‌ها برای همیشه در ذهن شما ماندگار شود.»

* هنوز هم مخالفت‌های زیادی در قبال خانم‌هایی وجود دارد که به تنهایی سفر می‌کنند؛ بویژه به دلیل نگرانی از امن بودن این سفرها. اما شما بسیاری از این سفرها را به تنهایی انجام دادید آنهم در حالی که خیلی جوان بودید. آیا تا به حال چیزی بوده که شما را نگران کند؟

«من به تنهایی به حدود ۵۰ کشور سفر کردم. بنابراین حدود هفت هشت ماه کاملا تنها بودم. من واقعاً فکر می‌کنم سفرهای انفرادی چیزی است که هر فرد، زن و مرد، باید در دوره‌ای از زندگی خود تجربه کند. این کار به شما می‌آموزد که چگونه مستقل باشید و به تنهایی در این دنیای پرهیاهو حرکت کنید. همچنین باعث می‌شود وقتی به خانه برمی‌گردید یا با خانواده و دوستان خود هستید، واقعا قدردان زمانی باشید که با آنها می‌گذرانید.»

«برداشتن اولین قدم برای انجام سفری به تنهایی، لزوماً کار سختی نیست. لازم نیست حتما به جایی با یک فرهنگ کاملاً متفاوت یا زبانی کاملاً متفاوت سفر کنید و سعی کنید با آنها همراه شوید. شهری در همسایگی شما یا کشوری نزدیکتر نیز کافیست. فقط جایی که بتوانید با خودتان و افکارتان تنها باشید. می‌توانید آرام آرام چنین کاری را شروع کنید و بیاموزید که چگونه در جهان به پیش بروید. این کار به ما می‌آموزد که چگونه سپاسگزار باشیم: برای افرادی که در زندگی خود داریم و تجربیاتی که در زندگی کسب کرده‌ایم.»

* روز جهانی زن برای شما چه معنایی دارد؟

«من عاشق این هستم که روزهای مربوط به زنان را جشن بگیریم و زمانی را به تأمل دربارۀ میزان پیشرفت زنان در جامعه اختصاص دهیم و اینکه اکنون زنان چگونه قادر به انجام کارهایی هستند که قبلاً هرگز نمی‌توانستند انجام بدهند. موضوع چنین روزی این است که ما تا چه اندازه عالی شدیم و اینکه احساس کنیم می‌توانیم رویاهایمان را دنبال کنیم و هیچ کس نمی‌تواند مانع ما شود.»

* به شخصی که می‌خواهد رویاهایش را دنبال کند، چه توصیه‌ای دارید؟

«توصیه ای که سال‌ها پیش به من کرده‌اند و من در همه این سال‌ها آن را در ذهن داشته‌ام این است که هرگز در مقابل پاسخ نه تسلیم نشوید. هرکسی ممکن است نسبت به عقاید شما شک کند یا نخواهد کاری به نفع شما انجام دهد. این شما هستید که باید استقامت داشته باشید.»

* نام صفحه شما در شبکه‌های اجتماعی «Lexie Limitless» است؛ آنهم با تاکید بر کلمه Limitless(به معنای نامحدود). آیا مسافرانی هستند که شما بخواهید به افراد توصیه کنید که آنها را دنبال کنند؟

«بری از eyeofshe@ یک خالق سفر و ماجراجوی شگفت‌انگیز است. اندی از destinationchaser@ هم یکی دیگر از مسافران الهامبخش است که نگاه بسیار منحصربفردی به جهان دارد. سیارا از hey_ciara@ نیز زنی گردشگر است که می‌توانید او را دنبال کنید.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
1
با پس انداز پولت به چهارگوشه جهان رفتی
صالح کعب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
0
بخدا حسرتی شده برم جای واز جای دیدنی حتی مثل که کشوری زندگی میکنم شمال ایران نرفتم طهران نرفتم
شیزا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین