کد خبر: ۷۰۰۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

فرانسه: اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه میانمار اعمال خواهد کرد

وزیر امور خارجه فرانسه دقایقی پیش گفت که اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه افرادی که پشت کودتای میانمار هستند، اعمال خواهد کرد.
فرانسه: اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه میانمار اعمال خواهد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

ژان لودریان گفت: تحریم های اتحادیه اروپا علیه میانمار دوشنبه آینده در نشست وزرای خارجه به تصویب خواهد رسید.

لودریان در ادامه افزود: این تحریم ها تمام حمایت های بودجه ای را متوقف می کند و منافع اقتصادی افراد درگیر در کودتا را هدف قرار می دهد.

واکنش فرانسه به درگیری های میانمار و کودتا در این کشور در حالی مطرح می شود که یک ماه و نیم از کودتای اول فوریه (۱۳ بهمن) در میانمار می گذرد و جنبش اعتراضی سراسری در شهرهای مختلف این کشور ۵۴ میلیون نفری همچنان ادامه دارد و به فلج شدن اقتصاد و فعالیتهای دولتی منجر شده است.

در روزهای آغازین این هفته سرکوب اعتراضات در میانمار شدت گرفته است و سربازان ارتش و نیروهای پلیس میانمار روز یکشنبه دستکم ۵۱ تن از معترضان به کودتای نظامی در این کشور جنوب آسیا را به قتل رساندند.

ادامه اعتراضات و سرکوب ها در حالی است که ساماندهی تظاهرات و همچنین پوشش تصویری اعتراضات توسط شهروند-خبرنگاران به علت قطع اینترنت موبایل دشوار شده، هر چند هنوز ارتباط اینترنتی از طریق غیرموبایل امکان پذیر است. قطع خدمات اینترنت موجب به تاخیر افتادن جلسه استماع برای محاکمه "آنگ سان سوچی" رئیس برکنار شده دولت شد که قرار بود از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود .

میانمار از زمان کودتای ۱۳ بهمن در شرایط فوق العاده سراسری بوده و رهبران ارتش مسئولیت تمام امور دولتی را در دست دارند اما اعلام حکومت نظامی گسترده در شهر یانگون نشانه ای از عزم رهبران نظامی برای اداره گسترده تر امور امنیتی با سربازان ارتش بجای نیروهای پلیس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین