کد خبر: ۷۰۰۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳

اردوغان سفارش عربستان را تأیید کرد

"رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه سه‌شنبه شب گفت: عربستان از ترکیه خواسته است که هواپیمای بدون سرنشین در اختیار ریاض قرار دهد.
اردوغان سفارش عربستان را تأیید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، اردوغان گفت که آنکارا در خصوص پهپادهای مسلح از عربستان سفارش دریافت کرده است.

روابط ترکیه و عربستان پس از کشته شدن "جمال خاشقچی" روزنامه نگار منتقد عربستانی در اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری ریاض در استانبول و نیز قطع روابط قطر با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ژوئن ۲۰۱۷، بحران لیبی و دیگر موضوعات رو به تیرگی گرایید.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اخیرا به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است، عربستان و امارات اقدامات اولیه برای بهبود روابط با ترکیه را آغاز کرده‌اند که می‌تواند در زمینه‌های تجارت و امنیت به سود خاورمیانه باشد.

این درحالی است که مسؤولان ترکیه‌ای هرگونه ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با ابوظبی و ریاض در خصوص درخواست برای تغییر سیاست آنکارا در قبال اخوان المسلمین را رد کرده اند.

منابع متعدد خاطرنشان کردند: ترکیه عملا شارژ پهپادهای جنگی از نوع بایراکدار به عربستان را آغاز کرده است تا بدین ترتیب توقف فروش تسلیحات نظامی از سوی آمریکا به ریاض جبران شود، زیرا بایدن رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تصمیم گرفت به حمایت های نظامی کشورش از عربستان در جنگ یمن پایان دهد.

یحیی سریع سخنگوی نظامی نیروهای مسلح یمن به تازگی از سرنگونی پهپاد جاسوسی مدل کارایل ساخت ترکیه، متعلق به عربستان در حریم هوایی استان الجوف خبر داد. یحیی گفت که این پهپاد مشغول انجام یک "ماموریت خصمانه" در حریم هوایی منطقه مرازیق در استان الجوف بود.

در همین راستا وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه ای به طور رسمی همبستگی خود را با عربستان در قبال حملات موشکی و پهپادی جنبش انصارالله به بندر راس تنوره و تاسیسات آرامکو در شهر الدمام اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین