کد خبر: ۷۰۰۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

شهرداری آستارا همه را شگفت‌زده کرد

در دور رفت رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم شهرداری بندر آستارا همه را شگفت زده کرد، اما تیم های ملوان و چوکا در دور برگشت نتایج بهتری را کسب می کنند.
شهرداری آستارا همه را شگفت‌زده کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دور رفت رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور هفته گذشته به اتمام رسید که در نهایت تیم شهرداری بندر آستارا عنوان قهرمانی نیم فصل را کسب کرد اما تیم های ملوان بندرانزلی و چوکا تالش نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

در پایان دور رفت این رقابت ها، تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا از ۱۷ بازی ، ۹ پیروزی ، چهار تساوی و چهار شکست کسب کرد و با مجموع ۳۱ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و عنوان قهرمانی نیم فصل را به خود اختصاص داد.

این در حالی است که تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا در دور رفت رقابت های لیگ دسته اول، ۱۹ گل به ثمر رساند و در نقطه مقابل نیز ۱۳ گل دریافت کرد تا تفاضل گل این تیم در پایان دور رفت به عدد ۶ برسد که تیم شهرداری بندرآستارا توانست بیشترین پیروزی ، کمترین شکست ، بیشترین گل زده و کمترین گل خورده را در بین نمایندگان گیلان کسب کند.

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در پایان دور رفت رقابت های لیگ دسته اول، پنج پیروزی ، هفت تساوی و پنج شکست کسب کرد تا با مجموع ۲۲ امتیاز ، در رتبه یازدهم جدول رده بندی قرار گیرد و این در حالی است که این تیم در دور رفت ۱۳ گل به ثمر رساند و همچنین ۱۵ گل نیز دریافت کرد.

همچنین تیم فوتبال چوکا تالش که بین نمایندگان گیلان ضعیف ترین نتایج را در دور رفت کسب کرد، از مجموع ۱۷ بازی، چهار پیروزی ، ۶ تساوی و هفت شکست کسب کرد تا با ۱۸ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول رده بندی قرار گیرد و این تیم نیز در این بازی ها ، ۱۷ گل به ثمر رساند و ۲۴ گل نیز دریافت کرد.

اما کارشناسان فوتبال استان گیلان در خصوص نتایج کسب شده نمایندگان گیلان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، نتایج خوب تیم شهرداری بندر آستارا را، هدایت صحیح مربیان و تلاش بازیکنان این تیم عنوان کردند و معتقدند که تیم های ملوان و چوکا نیز نیاز به زمان بیشتری دارند.

شهرداری بندر آستارا شگفت انگیز ظاهر شد

یکی از پیشکسوتان و مربیان صاحب نام فوتبال استان گیلان در خصوص نتایج کسب شده توسط نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: نتایج کسب شده توسط شهرداری بندرآستارا شگفت انگیز بود و هیچ کس فکر نمی کرد که این تیم بتواند قهرمان نیم فصل شود .

امید هرندی افزود: خوشبختانه تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا نتایج خیلی خوب و درخشانی را کسب کرد و همه کارشناسان فوتبال را شگفت زده کرد و میان همه تیم های قدرتمند و مدعی، توانست عنوان قهرمانی نیم فصل را تصاحب کند.

وی که به عنوان سرمربی سالها در تیمهای مختلف گیلانی حضور داشت، ادامه داد: از یک سو تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا کارهای تاکتیکی بسیار خوبی را در بازی ها به نمایش می گذاشت و از سوی دیگر بازیکنان این تیم نیز تلاش و کوشش زیادی را انجام دادند تا سرانجام در پایان نیم فصل، صدر جدول را در اختیار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: البته هدایت و مدیریت خوب مربیان این تیم نیز یکی از عوامل مهم موفقیت شهرداری بندر آستارا در نیم فصل اول بود چون حسن اشجاری و پایان رافت زحمات زیادی کشیدند تا این موفقیت حاصل شد .

این کارشناس فوتبال گیلان اضافه کرد: حسن اشجاری که از ابتدای فصل هدایت این تیم را برعهده داشت، به دلیل سابقه سرمربیگری در این تیم، به خوبی به نقاط قوت و ضعف تیمش آشنایی داشت و بازی های بسیار خوبی را نیز، به نمایش می گذاشتند اما متاسفانه این تیم اوایل فصل نتایج خوبی را کسب نکرد.

هرندی تصریح کرد: پس از جدایی حسن اشجاری از سرمربیگری، پایان رافت هدایت این تیم را بر عهده گرفت که وی نشان داد یک مربی بسیار فهیم است که می تواند ارتباط خوبی را با بازیکنان و سایر عوامل تیم و باشگاه ایجاد کند و از سوی دیگر پایان رافت یکی از بازیکنان بنام این شهر بود.

وی اظهار کرد: به هرحال کار پایان رافت در شهرداری بندر آستارا بسیار مثبت بوده و نتایج ارزنده ای را نیز کسب کرد و با توجه به پتانسیل موجود، لیاقت این تیم خیلی بیشتر است و انتظار همه طرفداران این تیم و همچنین ورزش دوستان فوتبال، حمایت مسئولان از تیم شهرداری بندر آستارا است.

وی افزود: این تیم نیاز به کمک و حمایت بیشتری دارد تا در ادامه مسابقات و در دور برگشت نیز نتایج خوبی را کسب کند البته نباید از شهرداری بندر آستارا انتظار قهرمانی داشت و باید مشکلات این تیم را برطرف کرد.

کادر فنی ملوان جوان و نیاز به تجربه دارند

وی در ادامه به تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نیز اشاره و بیان کرد: با وجود سابقه و اسمی که تیم ملوان بندرانزلی در فوتبال کشور دارد، در نیم فصل اول نتوانست نتایج قایل قبولی را کسب کند اما باید به کادرفنی و بازیکنان این تیم فرصت بیشتری داد.

این مربی باسابقه فوتبال گیلان اضافه کرد: کادرفنی فعلی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی از بازیکنان سابق ملوان تشکیل شده که سابقه حضور در تیم های ملی را دارند و از فوتبالیست های بزرگ و باتجربه هستند اما در کار مربیگری هنوز جوان هستند.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر اغلب بازیکنان این تیم نیز جوان هستند و هنوز هارمونی و هماهنگی لازم را کسب نکردند و هواداران ملوان باید فرصت بدهند تا این بازیکنان جوان به تجربه و هماهنگی بیشتری دست یابند.

هرندی خاطرنشان کرد: این در حالی است که به طور حتم هواداران ملوان بندرانزلی انتظارات زیادی را از تیم خود دارند اما باید یک فرصت یکساله به آنان داد و اگر ملوان بتوانددر پایان فصل ، در میانه جدول قرار گیرد، نتیجه اش مثبت است.

وی تصریح کرد: باید فرصت داد تا مربیان بومی این تیم تجربه بیشتری را کسب کنند و همچنین بازیکنان جوان نیز هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند اما برای سال آینده باید از این تیم توقع قهرمانی و صعود به لیگ برتر را داشت.

چوکا تالش به زمان بیشتری نیاز دارد

امید هرندی به تیم فوتبال چوکا تالش نیز اشاره کرد و گفت: وضعیت تیم چوکا نیز همین گونه است اما هنوز مردم و طرفداران این تیم از چوکا توقع دورانی که این تیم به قلعه عقابها مشهور شده بود، را دارند اما هم اینک شرایط این تیم با آن دوران متفاوت است.

این مربی پیشکسوت ادامه داد: هم اینک کادرفنی و اغلب بازیکنان چوکا، غیربومی هستند و هنوز به هماهنگی لازم دست نیافتند و باید به این تیم نیز فرصت بیشتری داد و هدف آنان باید حفظ سهمیه باشد تا سال آینده با تجربه بیشتر در لیگ دسته اول حضور یابند.

وی اضافه کرد: همچنین اگر کادر فنی تیم فوتبال چوکا تالش ماندگار شد، باید به بازیکنان بومی مستعد ، بهای بیشتری بدهند تا با جذب چند بازیکن بومی مطرح و همچنین بازیکنان خوب و مستعد فعلی، این تیم بتواند برای فصل آینده یک تیم قدرتمند را روانه مسابقات کند.

امید هرندی در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای همه نمایندگان فوتبال گیلان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، در نیم فصل دوم کار برای شهرداری بندر آستارا سخت تر خواهد شد و این تیم مشکلات بیشتری خواهد داشت چون هم اینک شهرداری بندر آستارا در صدر جدول قرار دارد اما انتظار می رود که تیم های ملوان بندرانزلی و چوکا تالش در نیم فصل دوم نتایج بهتری را نسبت به دور رفت کسب کنند.

اعتماد مسئولان شهرداری آستارا به داشته های خود

محسن عبدنصرالهی یکی دیگر از کارشناسان و مربیان فوتبال گیلان در خصوص نتایج تیمهای گیلانی در دور رفت لیگ دسته اول کشور در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد: ابتدا باید به مسئولان ، کادرفنی و بازیکنان تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا تبریک بگویم که موفق به کسب عنوان قهرمانی نیم فصل شدند.

وی افزود: انتخاب پایان رافت به عنوان سرمربی نیز یکی از کارهای بسیار خوب و پسندیده مدیریت این باشگاه بود چون مسئولان باشگاه به داشته های خود اطمینان و اعتماد کردند و از یک مربی خوب بومی برای هدایت تیم استفاده کردند .

وی که به عنوان سرمربی، تیم سپیدرود رشت را در لیگ برتر هدایت می کرد، ادامه داد: از سوی دیگر رافت نیز نشان داد که مربی بسیار خوب و توانمندی است و از نظر روحی روانی با بازیکنان کار کرد و سرانجام نیز نتایج بسیار خوب و درخشانی کسب کرد.

این کارشناس و مربی فوتبال بیان کرد: شخصیت مربی در فوتبال و حتی در سایر رشته های ورزشی بسیار مهم است اما بعضی از تیمها این امر را رعایت نکردند و در نتیجه ضرر دیدند و این در حالی است که باید از وجود مربیانی که با تیمها آشنایی بیشتری دارند، استفاده شود چون از نظر روحی روانی می توانند بسیار مثمرثمر و تاثیرگذار باشند.

عبدنصرالهی اضافه کرد: گرچه تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا قهرمانی نیم فصل را کسب کرده اما این تیم با مشکلات مالی مواجه است و اگر این مشکل حل و برطرف نشود، به طور حتم این تیم در نیم فصل دوم ضربه خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر از تیم شهرداری بندر آستارا نیز نباید توقع زیادی داشت و اگر این تیم بتواند جزو تیمهای بالانشین باشد، حاصل کار و نتیجه آن بسیار خوب خواهد بود و از سوی دیگر، هم اینک همه تیمها روی شهرداری بندر آستارا حساب ویژه ای باز کرده اند که این امر کار این تیم را دور برگشت مشکل تر خواهد کرد.

ملوان نیم فصل دوم نتیجه بهتری می گیرد

وی در ادامه گفت: اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده گیلان در لیگ دسته اول در حال پوست اندازی است و به طور حتم این تیم با توجه به سابقه ای که در فوتبال کشور دارد، در نیم فصل دوم نتایج بهتری را کسب خواهد کرد.

عبدنصراللهی افزود: از سوی دیگر گرچه مازیار زارع سرمربی این تیم یک فرد بومی است که سابقه بازی و کاپیتانی در ملوان را طی سالیان طولانی در کارنامه ورزشی خود دارد، اما وی نیاز به تجربه بیشتری دارد و با وجود اینکه ملوان کنونی ، تیم جوانی است و نیاز به کار بیشتر دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته نباید این امر را فراموش کنیم که یکی از نقاط قوت تیم فوتبال ملوان بندرانزلی، تماشاگران و هواداران این تیم هستند که هم اینک به دلیل کرونا، ملوانان قادر به همراهی تماشاگران خود نیستند.

این مربی و کارشناس فوتبال گیلان یادآور شد: گرچه عدم حضور تماشاگر برای تیم هایی همچون ملوان یک معضل بشمار می رود، اما این تیم می تواند با تجربیاتی که در دور رفت اندوخته، در دور برگشت نتایج بهتری را به دست بیاورد و در نهایت جایگاه خوبی را کسب کند.

انتخاب کادرفنی نامناسب به چوکا لطمه زد

وی همچنین به وضعیت تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول اشاره و اظهار کرد: عدم انتخاب مربی مناسب باعث شد تا این تیم نتایج ضعیفی را کسب کند که این امر به این تیم شایسته لطمات زیادی را وارد کرد.

عبدنصرالهی گفت: مسئولان باشگاه چوکا در انتخاب مربی، ضعیف عمل کردند و در طول مسابقات نیز شاهد بودیم که چوکا خوب هدایت نشد و اگر این تیم درست هدایت شود، به طور حتم نتایج خوبی را کسب خواهد کرد و اگر این تیم توسط مربیان باتجربه تری هدایت می شد به خصوص مربیان بومی که دارای کارنامه مشخصی هستند، هم اینک این تیم می توانست همانند تیم شهرداری بندر آستارا نتایج درخشانی را کسب کند.

این کارشناس فوتبال در خاتمه تصریح کرد: این در حالی است که تیم فوتبال چوکا تالش با توجه به بازیکنانی که دارد و همچنین سابقه ای که از این تیم در ذهن فوتبال دوستان نقش بسته، با هدایت خوب می تواند در نیم فصل دوم نتایج ارزنده ای را کسب کند که امیدوارم این امر تحقق یابد چون این پتانسیل در چوکا وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین