کد خبر: ۷۰۰۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

دستگیرشدگان چهارشنبه سوری در مشهد تحت نظر قرار خواهند داشت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: شب گذشته و در شب چهارشنبه سوری تعدادی از افراد که مرتکب اقدامات خلاف و مجرمانه شدند بازداشت گشتند که در ارتباط با این اعمال برایشان شناسنامه‌ صادر خواهد شد تا در سالهای آینده رصد و پایش شوند.
دستگیرشدگان چهارشنبه سوری در مشهد تحت نظر قرار خواهند داشت
آفتاب‌‌نیوز :

سید هادی شریعت‌یار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در طول سال نیز موظف به حضور در کارگاهها و دوره‌های آموزشی توجیهی هستند و از ظرفیت آنها در اقدامات پیشگیرانه استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: تعداد دقیق افراد دستگیر شده را نمی توان هم اکنون ذکر کرد زیرا برخی از دستگیرشدگان، جرایم دیگری را هم مرتکب شده و فقط به خاطر تخلفات مرتبط با چهارشنبه سوری بازداشت نشده‌اند و تعیین دقیق افرادی که فقط به خاطر مسایل مربوط به چهارشنبه سوری بازداشت شده اند زمان می برد.

او تاکید کرد: برای تعدادی از دستگیرشدگان نیز که اقدامات مجرمانه زیادی مرتکب شده اند پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: در مجموع امسال در مشهد چهارشنبه‌سوری کم خطری را پشت سر گذراندیم و به همت مردم چهارشنبه‌سوری امن‌تری برگزار شد.

شریعت یار افزود: در سالهای اخیر هر سال از میزان تجمعات چهارشنبه‌سوری کاسته می‌شود و مردم به سمت سنتهای دیرینه برگشت کرده‌اند که جای قدردانی و تشکر دارد.

وی اضافه کرد: امسال نیز میزان صدمات جسمی و آسیب به اموال عمومی و خصوصی نسبت به سالهاای قبل کاهش چشمگیری داشت و تجمعات گروهی و استفاده از مواد محترقه نیز کاهش یافته ‌بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: اقدامات پیشگیرانه خوبی نیز در ماههای اخیر توسط دستگاههای متولی از جمله نیروی انتظامی، پلیس اماکن و دادسرا در حوزه شناسایی دست‌اندرکاران خرید، فروش و نگهداری مواد محترقه صورت گرفت و اماکنی که در آنها این اقدامات را انجام می‌دادند مهر و موم شدند و با نصب بنر و پرچم این موضوع اطلاع‌رسانی شد.

شریعت یار افزود: هرچند هنوز تعدادی هستند که در مراسم چهارشنبه سوری اقدامات مخاطره‌آمیز انجام می دهند اما همراهی و قانونمداری مردم جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: دیشب در مشهد حدود ۱۱ نفر دچار حادثه و ۶ نفر از این تعداد بستری شدند و یکی از تلخ‌ترین حوادث دیشب قطع انگشتان دست موتورسواری بود که نارنجک در دستانش منفجر شده‌ بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین