کد خبر: ۷۰۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵

مجلس عزا به تقسیم کرونا ختم شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: اغلب شرکت‌کنندگان در مراسم ختم در یکی از شهرهای شهرستان عسلویه، با ابتلا به کرونا مجلس را ترک کرده‌اند.
مجلس عزا به تقسیم کرونا ختم شد
آفتاب‌‌نیوز :

جاسم زارعی با بیان این خبر اضافه کرد: متأسفانه علی‌رغم همه توصیه‌ها باز هم شهروندان با حضور در مجالس عزا و عروسی و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی، سلامت خود و شهروندان را به خطر می‌اندازند.

وی ادامه داد: پس از اطلاع تیم رهگیر مرکز خدمات جامع سلامت مربوطه از ابتلای فردی که در مراسم ختم حضور داشته، اقدام به بررسی و انجام تست سریع از اطرافیان کردند که متأسفانه همگی به حضور در مراسم ختم اذعان داشتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه حال عمومی مبتلایان را خوب توصیف کرد و اظهار کرد: متأسفانه با عادی انگاری عموم و عدم رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها، هم‌اکنون وضعیت آبی شهرستان به زرد مبدل شده و در صورت ادامه اینگونه رفتارها، وضعیت نارنجی و حتی قرمز دور از انتظار نخواهد بود و به ‌ناچار حسب مصوبات ستاد کرونا، افراد سهل‌انگار اعم از صاحبان مراسم عروسی و عزا به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: گزارش‌هایی مبنی بر دعوتی‌های ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ نفری مراسم عقد و عروسی اوایل سال ۱۴۰۰ در برخی از شهرها و روستاها واصل‌شده است و این از مصادیق اقدام علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: انتظار ورود بیش از پیش مراجع قضایی و نیروی انتظامی داریم تا ان‌شاءالله از بروز فجایع در سطح شهرستان پیشگیری شود و از همه شهروندان تقاضا داریم از حضور در دورهمی‌ها و اماکن شلوغ خودداری نمایند و در صورت اضطرار، حضور صرفاً با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین