کد خبر: ۷۰۰۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸

بایدن: مطمئنم زمانی با پوتین صحبت خواهم کرد

رئیس جمهور آمریکا امروز در واشنگتن اعلام کرد: مطمئنم زمانی با پوتین صحبت خواهم کرد.
بایدن: مطمئنم زمانی با پوتین صحبت خواهم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه اعلام کرد: مطمئنم زمانی با پوتین صحبت خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون وعده خود برای تحریم روسیه نیز گفت: این موضوع به موقع روی خواهد داد.

این در حالیست که رئیس جمهور جدید آمریکا پیشتر در مصاحبه با ای بی سی نیوز مدعی شد: ولادیمیر پوتین بهای مداخله در انتخابات آمریکا را می پردازد و این زیاد طول نخواهد کشید.

کاخ کرملین هرگونه مداخله در روند انتخاباتی آمریکا را رد کرده است.

اداره اطلاعات ملی ایالات متحده سه‌شنبه در یک گزارش روسیه و چند کشور و گروه دیگر از جمله ایران، کوبا، ونزوئلا، چین و جنبش حزب الله لبنان را به تلاش برای اعمال نفوذ و اثرگذاری بر روند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا متهم کرد.

اداره اطلاعات ملی آمریکا در این گزارش مدعی شد که این کشورها به یک «عملیات نفوذ سرّی و چندجانبه» دست زده‌اند که ادعا می‌شود هدف آن «تضعیف» احتمال پیروزی مجدد «دونالد ترامپ» در این انتخابات بدون افزایش مستقیم شانس پیروزی رقیب وی، «جو بایدن» بوده است.

شورای اطلاعات ملی آمریکا در بخش دیگری از این گزارش غیرمحرمانه ادعا کرد که سازمان‌های وابسته به دولت روسیه در جریان انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا جنگ خبری را با تکیه بر اخبار جعلی علیه «جو بایدن» نامزد این انتخابات و رئیس جمهور کنونی ایالات متحده به راه انداختند که دستور این جنگ خبری مستقیماً از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صادر شده بود.

از دیگر اتهاماتی که شورای اطلاعات ملی آمریکا به روسیه در ارتباط با این عملیات نفوذ ادعایی وارد می‌کند می‌توان به تلاش مسکو برای بدنام کردن جو بایدن و حزب دموکرات در این انتخابات، حمایت از دونالد ترامپ، تضعیف اعتماد عمومی به روند انتخابات و تشدید اختلاف‌های اجتماعی و سیاسی در درون جامعه ایالات متحده نام برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین