کد خبر: ۷۰۰۷۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

آرزوی یک اصلاح طلب برای سیاست کشور در سال 1400

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امیدواریم در سال جدید شرایطی فراهم شود که انسجام، تفاهم ملی و همدلی در کشور افزایش یابد و انتخاباتی با مشارکت حداکثری و حضور همه اقشار را شاهد باشیم تا در پرتوی فضای مشارکت بتوانیم چالش‌های سال ۹۹ را حل کنیم.
آرزوی یک اصلاح طلب برای سیاست کشور در سال 1400
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمود میرلوحی در خصوص عملکرد دولت و مجلس در سال گذشته، اظهار کرد: سال ۹۹ سال سختی بود و ملت به جهت‌های مختلف با وجود مشکلات، کرونا، تحریم و مزاحمت‌های ترامپ سال را شروع کرد و مرتباً با این چالش‌ها مواجه بود. تاب‌آوری و مقاومت ملت در این سال مثال‌زدنی شد و در عین حال موفقیت‌هایی هم توسط ملت کسب شد. اینکه توانستیم بدون اتکا به نفت و با وجود تحریم‌ها، هزینه‌ها را تأمین کنیم و کرونا را تا حدی کنترل کنیم، یعنی کار عظیمی صورت گرفته است.

این عضو حزب اتحاد ملت افزود: سال ۱۴۰۰ شرایط جدیدی را پیش رو داریم. قطعاً با سرنگونی ترامپ شاهد کاهش مزاحمت‌های آمریکا خواهیم بود. ملت ما با این آسیب‌ها آشنا شده و ظرفیت‌های تولید و درمان افزایش یافته است، بنابراین امیدواریم در سال جدید شرایطی فراهم شود که انسجام، تفاهم ملی و همدلی در کشور افزایش پیدا کند و انتخاباتی با مشارکت حداکثری و حضور همه اقشار برگزار شود تا در پرتوی این فضای مشارکتی بتوان چالش‌های سال ۹۹ را حل کرد.

وی بیان کرد: از آنجایی که سال ۱۴۰۰ آغاز یک قرن جدید است، امیدواریم سال جدید بتواند منشأ و آغاز تحولات گسترده‌ای در برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و فعالیت‌ها باشد. ما در قرون گذشته تغییرات پایتخت و تغییر دوره قاجار را داشتیم و ۱۰۰ سال گذشته نیز برای کشور پرهزینه بود. امروز دوره‌ای است که جمهوری اسلامی ۴۰ ساله دوم خود را آغاز کرده و باید بتوانیم تحولات مثبت ایجاد کنیم و چالش‌های مزمن را حل کنیم.

میرلوحی گفت: قانون اساسی باید بیشتر مدنظر قرار گرفته شود به خصوص فصل‌هایی که مربوط به حقوق ملت است؛ متاسفانه قانون اساسی تاکنون آن چنان که باید مورد اعتنا نبوده است. کانون این تحول برگزاری انتخابات است، اگر انتخابات رقابتی برگزار شود، می‌توانیم بسیاری از موانع و مشکلات کشور را رفع کنیم.

وی در خصوص مشارکت مردم در انتخابات نیز اظهار کرد: به نظر من مشارکت مردم در انتخابات چشمگیر نخواهد بود و باید به طور جدی‌تر این موضوع در دستور کار قرار بگیرد. همه می‌دانیم که ملت در مضیقه است و موانع جدی اشتغال و تورم را در پیش‌رو دارد و مردم انتظار دارند، این موانع برداشته شود که تلاش‌های بیشتری باید در این خصوص انجام شود.

میرلوحی تأکید کرد: فعالیت‌هایی که تاکنون برای انتخابات صورت گرفته کافی نیست و باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد که تلاش نیز صرف دعوت و شعار نیست بلکه باید با اقداماتی نشان دهیم که رقابت و مشارکت واقعی وجود دارد. مطالبات واقعی مردم در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید شنیده شود. حق اشتغال و حق مسکن از مسائلی است که تاکنون برای حل آنها صرفاً شعار داده شده که در این انتخابات باید در جهت رفع این مشکلات به مردم امید داده شود.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم با سایر کشورها، تنش‌زدایی و تلاش برای رفع تحریم‌ها نیز باید در نظر گرفته شود تا جوانان ما امیدوار شوند و به انتخابات دلگرم شوند تا شاهد مشارکت حداکثری باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین