کد خبر: ۷۰۰۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

نوروز در چه کشورهایی جشن گرفته می‌شود؟ +‌ نقشه

نوروز جشن باستانی ایرانی است که با آغاز سال نو خورشیدی در کشور‌های گوناگونی برگزار می‌شود. آیا می‌دانید نوروز در کدام کشور‌ها جشن گرفته می‌شود؟
نوروز در چه کشورهایی جشن گرفته می‌شود؟ +‌ نقشه
آفتاب‌‌نیوز :

هر یک از کشورها طبق تقویم رسمی و ملی خود سال نو را آغاز می‌کنند. به همین دلیل، زمان سال نو در کشورهای گوناگون متفاوت است. در تقویم شمسی شروع سال نو در فصل بهار است. کشورهای متعددی هستند که با شروع سال جدید شمسی، جشنی موسوم به نوروز برپا می‌کنند.

امروزه تعداد مردم بیشتری نسبت به جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان، نوروز را به رسمیت می‌شناسند. طبق آمارها بیش از ۱۸۷ میلیون نفر در ۱۱ کشور سراسر جهان، نوروز را به‌ عنوان جشن ملی خود برگزار می‌کنند.

مردم دیگر کشورها نیز نوروز را به‌صورت غیررسمی جشن می‌گیرند. هند، ترکیه، مصر، فرانسه، ناحیه تاتار روسیه، آمریکا، انگلستان، کانادا، هلند، آلمان، لبنان، سوریه، چین، امارات و سوئد از این قبیل کشورها هستند.

همواره نوروز همراه با آغاز سال نو، پیام‌آور شادی و پیدایش فصلی نو برای دوستدارانش است. همان طور که گفته شد نوروز به‌صورت رسمی یا غیررسمی در بسیاری از کشورها جشن گرفته می‌شود. اکنون نوروز برای بسیاری در سراسر جهان حامل این پیام است.

نوروز در چه کشورهایی جشن گرفته می شود؟ +‌ نقشه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین