کد خبر: ۷۰۰۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

المپیک توکیو بدون حضور تماشاگران خارجی

کمیته بین‌المللی المپیک و برگزار کنندگان مسابقات المپیک توکیو اعلام کردند افراد خارج از کشور نمی‌توانند برای تماشای مسابقات المپیک توکیو وارد ژاپن شوند.
المپیک توکیو بدون حضور تماشاگران خارجی
آفتاب‌‌نیوز :

این تصمیم پس از نشست آنلاین اعضای کمیته بین‌المللی المپیک با دولت ژاپن، مقامات شهر توکیو و کمیته برگزار کنندگان این مسابقات در ژاپن اتخاذ و اعلام شد.

این اقدام به چنیدن ماه شایعه و انتظار در خصوص وضعیت حضور تماشاگران در این مسابقات پایان داد. مسئولان برگزار کننده و همچنین مقام‌های کمیته بین‌المللی المپیک می‌گویند صدور اجازه برای ورود تماشاگران از کشورهای مختلف به ژاپن احتمال شیوع خطرناک ویروس کرونا را به شدت افزایش می‌داد.

تا کنون حدود ۸ هزار و ۸۰۰ نفر در ژاپن به دلیل آلودگی به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این در حالیست که ژاپن به نسبت دیگر کشورها بهتر توانسته بیماری کووید-۱۹ را در درون مرزهای ملی کنترل و محدود کند.

این تصمیم در حالی گرفته شده که تا کنون حدود یک میلیون بلیت به کسانی که خارج از ژاپن زندگی می‌کنند فروخته شده و معلوم نیست هزینه‌های این افراد به آنها مسترد خواهد شد یا خیر.

سیکو هاشیمیتو، رئيس کمیته برگزاری مسابقات اعلام کرد: «ما نمی‌توانستیم تا آخرین لحظه صبر کنیم و بعد تصمیم بگیریم. کسانی که قصد سفر به ژاپن را داشتند باید از همین حالا برنامه خود را می‌دانستند. چرا که آنها به رزرو پرواز و هتل نیاز دارند.»

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک هم با بیان اینکه این تصمیمی «بسیار دشوار» بود افزود: «ما چاره‌ای جز این انتخاب نداشتیم و در این مسیر به فداکاری همه نیازمندیم.»

این موضوع زیان‌های مالی گسترده‌ای را به ژاپن تحمیل می‌کند. به طور کلی این کشور حدود ۱۵ و نیم میلیارد دلار برای بازی‌های المپیک توکیو هزینه می‌کند. برخی از کارشناسان مالی می‌گویند حتی این عدد ممکن است بالاتر هم برود. در حال حاضر حدود ۴ و نیم میلیون بلیت به ساکنان کشور ژاپن فروخته شده است و انتظار می‌رود برگزار کنندگان مسابقات تا ماه آینده میلادی ظرفیت سالن‌ها و اماکن ورزشی را اعلام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین