کد خبر: ۷۰۰۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

آیا مادران باردار می‌توانند از دو ماسک استفاده کنند؟

مسئول علمی بیماری‌های تنفسی و کرونا استان زنجان گفت: استفاده از دو ماسک خیلی تاثیری در کاهش اکسیژن خون این افراد ندارد و در این خصوص باید ببینیم که سود استفاده از دو عدد ماسک بیشتر است یا ضرر آن!؟
آیا مادران باردار می‌توانند از دو ماسک استفاده کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

افسانه کرمی در رابطه با واکسن کووید - ۱۹، اظهار کرد: هیچ واکسنی ۱۰۰ درصد حفاظت ندارد و ایمنی نسبی است و برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، حداقل درصد قابل توجهی از مردم باید واکسینه و ایمن شوند تا بیماری کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه همه واکسن‌ها حداقل ۳ دز هستند و فقط یک مدل تک دز است، افزود: با تزریق دز اول ایمنی در سطح پایین ایجاد می‌شود و تزریق دز دوم، حفاظت و ایمنی در حد مطلوب می‌شود. در دز اول همه واکسن‌ها که تزریق می‌شود معمولا دو هفته بعد آنتی‌بادی افزایش پیدا می‌کند، ولی برای اینکه درصد ایمنی افزایش پیدا کند زمان زیادی لازم است که دز بعدی نیز تلقیح شود.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه واکسن‌ها علائم موضعی خفیفی دارند، ادامه داد: واکسن کووید - ۱۹ علائمی شبیه کرونا ولی کمی خفیف‌تر و ضعیف که با مصرف مسکن و دارو خوب می‌شود، دارد ولی تاکنون عوارض شدید که نگران‌کننده باشد، نداشته‌ایم.

کرمی با تاکید بر اینکه هدف این است که همه افراد این واکسن را دریافت کنند ولی چون در دسترس نیست و مرحله‌ای انجام می‌شود، اظهار کرد: اولویت اول تزریق واکسن کرونا با کادر درمان که مواجهه مستقیم با بیماری دارند، بوده و در ادامه سایر کادر درمان و افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و در پایان سایر افراد است.

وی با اشاره به ویروس کرونا انگلیسی، افزود: توصیه می‌شود مردم از ماسک دولایه و ماسک جراحی و بر روی آن ماسک پارچه‌ای استفاده کنند به شرطی که کاملا محل مورد نظر را بپوشاند.

این مسئول در رابطه با استفاده مادران باردار از ۲ ماسک، خاطرنشان کرد: استفاده از دو عدد ماسک خیلی تاثیر در کاهش اکسیژن خون این افراد ندارد و در این خصوص باید ببینیم که سود استفاده از دو عدد ماسک بیشتر است یا ضرر آن؛ گفتنی است مادران باردار برای رفع نگرانی خود در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بکوشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین