کد خبر: ۷۰۰۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

یک سیارک بزرگ تا ساعاتی دیگر از «نزدیکی» زمین عبور خواهد کرد

یک سیارک بزرگ روز یکشنبه اول فروردین از فاصله حدودا دو میلیون کیلومتری کره زمین عبور خواهد کرد.
یک سیارک بزرگ تا ساعاتی دیگر از «نزدیکی» زمین عبور خواهد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

این سیارک که «۲۰۰۱ اف او ۳۲» (۲۰۰۱ FO۳۲) نام گرفته است بزرگترین سیارکی خواهد بود که طی سال ۲۰۲۱ از نزدیکی زمین عبور می‌کند. هرچند قطر این سیارک کمتر از یک کیلومتر است، اما سرعت آن هنگام عبور از نزدیکی زمین ۱۲۴ هزار کیلومتر در ساعت خواهد بود.

بنا به اعلام اداره ملی هوانوردی و فضا (ناسا) در آمریکا سرعت سیارک «۲۰۰۱ اف او ۳۲» از اغلب سیارک‌ها بیشتر است. این سیارک ساعت ۱۷:۰۲ به وقت اروپای مرکزی (۱۹:۳۲ به وقت تهران) کمترین فاصله را با کره زمین خواهد داشت.

به گفته دانشمندان احتمال برخورد سیارک «۲۰۰۱ اف او ۳۲» با کره زمین وجود ندارد، زیرا فاصله آن با کره زمین هرچند در مقیاس‌های علم نجوم کم خواهد بود، اما همچنان پنج برابر بیشتر از فاصله کره زمین با ماه محسوب می‌شود.

طبق اعلام ناسا مسیر سیارک «۲۰۰۱ اف او ۳۲» به اندازه کافی برای بشر شناخته شده است و در همین راستا دلیلی برای نگرانی از احتمال برخورد آن با کره زمین وجود ندارد. با این حال این سیارک در میان سیارک‌هایی که به طور «بالقوه خطرناک» هستند دسته بندی شده است. دانشمندان همه سیارک‌هایی را که با قطر بیشتر از ۱۴۰ متر از فاصله‌ای کمتر از ۱۹ و نیم برابر فاصله کره زمین با کره ماه عبور کنند در این دسته طبقه بندی می‌کنند.

سیارک «۲۰۰۱ اف او ۳۲» پس از روز یکشنبه تا سال ۲۰۵۲ میلادی از نزدیکی کره زمین عبور نخواهد کرد. با این حال فاصله این سیارک که هر ۸۱۰ روز یک بار به دور خورشید می‌گردد روز یکشنبه کمترین فاصله با کره زمین طی ۲۰۰ سال آینده خواهد بود.

سیارک بزرگ «۲۰۰۱ اف او ۳۲» اولین بار در سال ۲۰۰۱ میلادی شناسایی شد. به گفته دانشمندان طی یک قرن آینده احتمال برخورد هیچ کدام از سیارک‌های بزرگی شناسایی شده با کره زمین وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین