کد خبر: ۷۰۰۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳

وزیر دفاع آمریکا در کابل با اشرف غنی دیدار کرد

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا در سفر امروز(یکشنبه) خود به کابل با رئیس جمهوری این کشور در رابطه به صلح و خشونت های جاری این کشوربحث و تبادل نظر کرده است.
وزیر دفاع آمریکا در کابل با اشرف غنی دیدار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دواخان مینه پال اعلام کرده است که در این دیدار لوید آستین با محمداشرف غنی درکاخ ریاست جمهوری دو طرف از افزایش خشونت ها در این کشور ابراز نگرانی کردند.

مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان افزوده است که آستین از حمایت دوامدار کشور آمریکا از نیروهای افغانستان خبر داده وهمچنین بر تأمین صلح پایدار تأکید کرده است.

اما ریاست جمهوری افغانستان از جزئیات سفر وزیر دفاع آمریکا در آستانه تصمیم دولت جوباید برای حضور و یا خروج نظامیان آمریکایی اشاره ای صورت نگرفته است.

این نخستین سفر بلندپایه ترین مقام نظامی آمریکا پس از ورود جوبایدن درکاخ سفید است و وزیر دفاع آمریکا ازهند به کابل آمده است.

رسانه های غربی طی روزهای اخیر گزارش داده اند که کاخ سفید در حال رایزنی برای حضور شش ماه دیگر نظامیان خود در افغانستان است و گروه طالبان هم در باره این تصمیم آمریکا هشدار داده و بر عملی شدن توافقنامه دوحه و خروج کامل در ماه می پیشرو تأکید کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین