کد خبر: ۷۰۰۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷

توافق آمریکا و ژاپن علیه چین

وزرای دفاع آمریکا و ژاپن در جریان دیدار هفته گذشته خود، بر سر همکاری دوجانبه در صورت درگیری نظامی احتمالی میان چین و تایوان به توافق رسیدند.
توافق آمریکا و ژاپن علیه چین
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش رویترز، وزرای دفاع آمریکا و ژاپن در دیدار هفته گذشته خود در خصوص همکاری نزدیک بر سر مساله نزاع نظامی احتمالی میان چین و تایوان به توافق رسیدند.

در همین حال، خبرگزاری کیودو ژاپن بدون اشاره به جزئیات جلسه مشترک میان وزرای دفاع آمریکا و ژاپن و برنامه دو طرف برای نحوه همکاری در خصوص مسائل مذکور، پرداختن دو طرف به این مورد را تایید کرده است.

این دیدار در جریان سفر هفته گذشته وزرای دفاع و خارجه آمریکا به شرق آسیا انجام شده که «آنتونی بلینکن» هدف آن را رایزنی با متحدین واشنگتن در شرق آسیا و افزایش همکاری‌های دوجانبه بر اساس رویکرد دولت بایدن در آسیا توصیف کرده بود.

لازم به ذکر است چین، تایوان را بخشی از سرزمین خود دانسته و همواره مخالفت خود را با کارشکنی‌های آمریکا علیه سیاست «چین واحد» اعلام کرده است. با این حال، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در جریان دیدار مشترک خود با اعضای کمیته روابط خارجی سنا، در اقدامی بی سابقه، از تایوان به عنوان یک کشور نام برده که منجر به خشم مقام‌های چینی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین