کد خبر: ۷۰۱۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۰

مسافران در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند/آماده‌باش مدیریت بحران

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی از آماده باش کامل کلیه دستگاههای امداد رسان استان در پی هشدار وقوع بارندگی شدید و طوفان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خبر داد.
مسافران در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند/آماده‌باش مدیریت بحران
آفتاب‌‌نیوز :

امیرعباس جعفری با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان و احتمال بارش شدید و وقوع تندباد، افزود: با اعلام هشدار تمام دستگاه‌های امدادرسان و مدیریت بحران به حالت آماده باش درآمدند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام هواشناسی اتستان پیش بینی می‌شود سرعت تندباد به ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت برسد که در این راستا کلیه دستگاه‌های امدادرسان از جمله شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها، راهداری و هلال احمر برای پیشگیری و مدیرت حوادث احتمالی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

جعفری در ادامه با توصیه شهروندان و مسافران به رعایت نکات ایمنی افزود: در این ضروری است مسافران از تردد در جاده و اتراق در کنار رودخانه‌ها اجتناب کنند و شهروندان نیز از تردد در ساعات اوج وزش باد و یا توقف و پارک خودروها در کنار جاده‌ها، درختان، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی پرهیز نمایند.

مدیر کل مدیریت بحران استان همچنین از شهروندان خواست تا به منظور پیشگیری از پرتاب اشیا غیر ثابت موجود در پشت بام‌ها نظیر آن تنهای تلویزیونی و یا گلدان و سایر اشیا که می‌تواند موجب آسیب جسمی و یا قطع سیم‌های برق شود، نسبت به جمع آوری و یا تثبیت این اقلام اقدام کنند.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، براساس فعالیت سامانه بارشی بعد از ظهر سه شنبه سوم فروردین بارش باران (با احتمال رعد و برق)، وزش باد گاهی شدید (تا ٩٠ کیلومتر بر ساعت) در کلیه منطاق استان به ویژه در جنوبی و مرکزی را شاهد خواهیم بود.

در این اطلاعیه در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و خسارت به تأسیسات و سازه‌های موقت در اثر تندباد هشدار داده شده و بر لزوم آمادگی لازم در خصوص آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها- اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها- اجتناب از کوهنوردی با توجه به سیلاب و احتمال وقوع بهمن- اطمینان از پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی تاکید شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین