کد خبر: ۷۰۱۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

چین، سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرد

این تحریم‌ها حمایت جامعه بین‌المللی را کسب نمی‌کنند چون بر مبنای دروغ هستند. بر این باورم که تمامی کشورها باید با آن مخالفت کنند.
چین، سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه چین سفیر اتحادیه اروپا را برای اعلام اعتراض به تحریم‌های اعمال شده علیه مقام‌های چینی بابت نقض‌های ادعایی حقوق بشری در سین‌کیانگ احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: معاون وزیر خارجه چین نیکولاس چاپیوس، سفیر اتحادیه اروپا را برای اعلام اعتراض دولت و محکومیت شدید تحریم‌های یکجانبه علیه چین احضار کرده است.

وانگ یی، وزیر خارجه چین در جریان یک نشست خبری پس از گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که این تحریم‌ها نقض کننده قوانین بین‌المللی هستند.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها حمایت جامعه بین‌المللی را کسب نمی‌کنند چون بر مبنای دروغ هستند. بر این باورم که تمامی کشورها باید با آن مخالفت کنند.

روز دوشنبه، وزارت خارجه چین اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه اورپایی‌ها از جمله اعضای پارلمان اروپایی و چهار سازمان در واکنش به افزودن نام اخراج چهار شهروند چینی و یک سازمان در فهرست تحریم‌ها بابت نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ وضع کرده است.

آمریکا، نیوزیلند، انگلیس، کانادا و استرالیا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که چین باید دست از اقدامات سرکوب گرانه خود در سین‌کیانگ که جمعیت اقلیت مسلمان اویغور ساکن آن هستند، بردارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین